۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

اتصال بندر انزلی به ریل سراسری تا سال 96

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: پیش بینی می شود پروژه اتصال بندر انزلی به خط راه آهن سراسری کشور تا پایان سال 96 به سرانجام رسد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۳۸۴
اتصال بندر انزلی به ریل سراسری تا سال 96
حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه پروژه اتصال بندر انزلی به خط ریلی سراسری هم اکنون با پیشرفت 90 درصدی همراه است گفت: به زودی خط ریلی از قزوین به رشت افتتاح خواهد شد و پس از آن قطعه شماره هشت این خط ریلی به بندر انزلی اتصال خواهد یافت.
به گفته وی، اتصال قطعه هشت خط ریلی قزوین – رشت به بندر انزلی هم اکنون در حال تجهیز کارگاه برای شروع پروژه است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، کلنگ راه اندازی این خط ریلی امسال به زمین زده خواهد شد.
این مقام مسئول در استان گیلان بیان داشت: با تامین اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه شاهد اجرایی شدن آن در آینده نزدیک خواهیم بود.
وی در ادامه یادآور شد: پیش بینی می شود پروژه اتصال بندر انزلی به خط آهن سراسری کشور تا پایان سال 96 به سرانجام رسد.
وی تاکید کرد: با اتصال بندر انزلی به خط راه آهن سراسری شاهد توسعه بیش از پیش فعالیت های بندری در این بندر خواهیم بود.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه از اتصال بندر آستارا به خط راه آهن سراسری کشور خبر داد و گفت: این پروژه نیز در آینده ای نه چندان دور اجرایی خواهد شد تا شاهد تحولی اساسی در بخش جابه جایی کالا از طریق بندر آستارا باشیم.
به گفته وی، با راه اندازی و بهره برداری از این خط ریلی، ترانزیت کالاها از طریق خطوط ریلی انجام خواهد شد که این امر نقش مهمی در کاهش هزینه های ترانزیت و افزایش بازده اقتصادی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد داشت.
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد افتتاح طرح های توسعه ای در بنادر انزلی و گیلان باشیم.
به گفته وی، با برنامه ریزی های صورت گرفته امید می رود میزان تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر آستارا و انزلی در پایان سال با رشد مثبت همراه باشد.
برچسب ها: انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار