۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳

آمارغرق شدگان در آبهای گیلان اعلام شد

دبیر ستادساماندهی سواحل استان گیلان تعداد غرق شدگان در آبهای این استان از ابتدای خرداد ماه تاکنون را اعلام کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۳۳۶
آمارغرق شدگان در آبهای گیلان اعلام شد
یونس رنجکش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی قانون پزشکی استان گیلان از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون 15 نفر در آبهای استان گیلان دچار غرق شدگی شده اند.                                                     
وی تصریح کرد: مقایسه این میزان غرق شدگی با مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش غرق شدگی در آبهای استان گیلان در تابستان امسال است.
به گفته وی، تمام غرق شدگی های صورت گرفته در تابستان امسال در خارج از طرح های ساماندهی دریا و در مناطق خطر آفرین صورت گرفته است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان کرد: هر چند ناجیان غریق در نقاط خطر آفرین استقرار دارند اما به این به معنای ایمن بودن شرایط شنا برای گردشگران نیست.                                                             
وی با اشاره به فعالیت 80 شناگاه ویژه بانوان و آقایان در قالب 40طرح ساماندهی دریا در شهرستان های مختلف ساحلی خاطرنشان کرد: گردشگران با شنا کردن در این مکان های تعیین شده می توانند سلامت جانی خود را ضمن تفریح کردن حفظ کنند.                 
وی در ادامه بیانات خود یادآور شد: تعداد ناجیان غریق مستقر در مناطق خطر آفرین استان امسال از 600 نفر به 300 نفر کاهش یافته است و در راستای ارتقای فعالیت این ناجیان، کلاس های آموزشی ویژه ای را برای آنها برگزار کرده ایم.                        
رنجکش همچنین از استقرار حدود 300 نفر ناجی غریق در 40 طرح سالم سازی استان گیلان خبر داد و گفت: بنابراین در مجموع هم اکنون شاهد فعالیت 600 نفر ناجی غریق در سواحل استان گیلان هستیم تا بتوانند به موقع خدمات رسانی مناسب را به گردشگران انجام دهند.
وی از انجام برنامه ریزیهای دقیق برای جذب بیشتر گردشگران برای شنا کردن در طرح های ساماندهی دریا و جلوگیری از شنا در مناطق خطر آفرین و در نهایت کاهش آمار غرق شدگان خبر داد.                     
به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، می توان با برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و تفریحی شاد و مفرح در طرح های ساماندهی دریا این شرایط را فراهم کرد.                                        
وی اذعان داشت: هفته گذشته جشنواره ساحل دوستی با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو نقطه از ساحل گیلان افتتاح شد.
رنجکش بیان کرد: بندر کیاشهر و ساحل شهرستان رشت دو نقطه در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ساحل دوستی بودند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خاطرنشان ساخت: جشنواره ساحل دوستی تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.
وی بیان داشت: این جشنواره با موضوعات مختلف سعی در ایجاد فضایی مفرح برای گردشگران دارد تا ضمن آن، آموزش های لازم را برای حفاظت از ساحل نیز در اختیار آنها قرار گیرد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران تصریح کرد: سواحل استان گیلان یکی از مهمترین ظرفیت های استان برای فراهم کردن شرایط آموزش همگانی محسوب می شوند که طی سالهای گذشته تا کنون آنطور که شایسته است از این ظرفیت استفاده نشده است.
به گفته وی، تمام برنامه های فرهنگی و هنری که در جشنواره ساحل دوستی برگزار می شود می تواند با مضامینی متفاوت و جالب، پیام خاصی را به عموم مردم منتقل کند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، سواحل شمال کشور را به دلیل ورود حجم انبوه گردشگران از سراسر کشور، مکان بسیار مناسبی برای گردهمایی فرهنگ ها و قوم های مختلف کشور دانست و گفت: می توان با برنامه ریزی های جامع این همبستگی را در قالب آموزش در سواحل تقویت کرد.
برچسب ها: غرق شدن گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار