۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

جانمایی ساخت تصفیه خانه در چهار شهر ساحلی مازندران

به منظور حفاظت از محیط زیست دریای خزر به زودی عملیات ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری در استان مازندران آغاز می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۲۲۸
جانمایی ساخت تصفیه خانه در چهار شهر ساحلی مازندران
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری در استان مازندران به عنوان یکی از مهمترین ضروریات حفاظت از محیط زیست دریای خزر در حال پیگیری است.                                              
ناصر مهردادی افزود: هم اکنون بخش زیادی از آلودگی رودخانه های استان مازندران به طور مستقیم وارد دریای خزر می شود.
به گفته وی، به دلیل نبود تصفیه خانه های فاضلاب شهری ، فاضلاب ها وارد رودخانه ها می شوند، همچنین از سوی دیگر سموم کشاورزی نیز با وارد شدن به آب رودخانه ها به عنوان منبع آلاینده دیگری برای محیط زیست دریای خزر محسوب می شوند.                    
این مقام مسئو ل در استان مازندران بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی محیط زیست، قرار است تعدادی تصفیه خانه فاضلاب شهری در شهرستان های ساحلی استان مازندران ایجاد شود.                                
وی بیان داشت: بر اساس پیگیری های آب فاضلاب استان مازندران، اعتبارات لازم جهت ساخت این تصفیه خانه ها قرار است از طریق بانک توسعه اسلامی تامین شود.                                                                                             
مهردادی تاکید کرد: ساخت این تصفیه خانه ها هم اکنون در شهرستان های قائم شهر، آمل، رامسر و تنکابن جانمایی شده است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران اظهار داشت: ساخت این تصفیه خانه ها بر اساس مجوزهای زیست محیطی صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: به منظور تسریع در روند ساخت این تصفیه خانه ها، تمام بخش های مرتبط نسبت به حمایت از این پروژه ها به ویژه در زمینه صدور مجوزها، مکلف شده اند.                                                                                                            
این مقام مسئول در استان مازندران گفت: طبق آمار، مشخص شده است که شهرستان های شمالی کشور در مقایسه با سایر نقاط کشور از وضعیت بسیار نامطلوبی در زمینه وجود تصفیه خانه های فاضلاب شهری برخوردار هستند.
مهردادی گفت: بر این اساس مقرر شده است تا اعتبار لازم هر چه سریعتر برای ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری در اختیار استانهای شمالی کشور قرار گیرد.                                                                                            
وی تاکید کرد: در صورت تحقق این امر بدون شک شاهد کاهش آلودگی های ساحلی دریای خزر در حوزه آبهای ایران خواهیم بود.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران به انجام مداوم پایش ها به منظور بررسی آلودگی های میکروبی در شناگاه های دریای خزر اشاره کرد و گفت: با توجه به نمونه برداری های انجام شده از شناگاه های دریای خزر طی ماه های اخیر، مشخص شد، میزان آلودگی در شناگاه ها نگران کننده نیست.
مهردادی دلیل اصلی این امر را افزایش دبی آب رودخانه عنوان کرد و اظهار داشت: بهار امسال شاهد بارندگی های خوبی در مازندران بودیم که همین امر سطح آب را افزایش دادهو باعث شده تا آلودگی میکروبی در سواحل استان مازندران کاهش یابد.
به گفته وی، در حال حاضر 54 شناگاه استان مازندران از نظر وجود آلودگی های میکروبی به صورت ماهیانه و فصلی مورد پایش قرار می گیرند.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان مازندران بیان کرد: به شناگاه های آلوده هشدار داده می شود تا بهره برداران آن نسبت به کاهش آلودگی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: اما گردشگران به هیچ وجه نباید نگران آلودگی میکروبی شناگاه ها باشند و می توانند به راحتی در آب شنا کنند، چرا که اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران پایش های خود را به طور مرتب در شناگاه ها انجام خواهد داد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار