۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

جزیره مینو قطب گردشگری جنوب می شود

با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، استانداری این استان و سازمان منطقه آزاد اروند، طرح توسعه گردشگری جزیره مینو اجرایی می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۲۱۵
جزیره مینو قطب گردشگری جنوب می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره مینو به عنوان بخشی از شهرستان خرمشهر از پتانسیل بسیار بالایی در جذب گردشگران برخوردار است.                 
دکتر خسرو نشان افزود: وجود نخلستان های زیبا و رودهای فراوان در این جزیره باعث ایجاد منظره های بسیار زیبا شده است که می توان از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری منطقه استفاده کرد.
این مقام مسئول در استان خوزستان خاطرنشان ساخت: علاوه بر جاذبه های طبیعی جزیره مینو، آداب و رسوم خاص بومیان منطقه نیز می تواند به عنوان جاذبه دیگری در این جزیره مطرح شود.
وی تصریح کرد: طرح تبدیل جزیره مینو به منطقه گردشگری در حال طی شدن مراحل مطالعاتی است که انتظار می رود به زودی جهت اجرایی شدن ارائه شود.
وی گفت: با توجه به نزدیکی جزیره مینو به منطقه آزاد اروند از همکاری های این منطقه آزاد در راستای جذب سرمایه گذار به منظور توسعه گردشگری می توان بهره برد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان افزود: همچنین مکان یابی های خوبی در محدوده منطقه آزاد اروند برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است.
مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر نیز در ادامه در خصوص توسعه گردشگری جزیره مینو به مانا گفت: خرمشهر و آبادان با دارا بودن پتانسیل های بالای گردشگری به زودی همچون سالیان گذشته به قطب گردشگری دریایی در جنوب ایران تبدیل خواهند شد.
پاک گوهر تاکید کرد: جزیره مینو نیز به عنوان یکی از توابع اصلی شهرستان خرمشهر که مدت کوتاهی است به شهر تبدیل شده است می تواند سهم بزرگی در تبدیل شدن این منطقه از استان خوزستان به قطب گردشگری دریایی جنوب کشور ایفا کند.
وی اذعان داشت: بخش های زیادی از جزیره زیبای مینو از حملات جنگ تحمیلی در امان مانده است و این قابلیت را دارد که با ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری به منطقه توریستی ویِژه تبدیل شود.
این مقام مسئول در استان خوزستان همچنین به وجود محصولات کشاورزی متنوع در جزیره مینو اشاره کرد و بیان داشت: می توان از این ظرفیت نیز در راستای توسعه توریست منطقه بهره برداری کرد.
به گفته وی، آیین خرماچینی در شهریورماه هر سال می تواند به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جزیره مینو مطرح شود.
مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر با اشاره به اینکه جزیره مینو به منطقه نمونه گردشگری استان تبدیل خواهد شد، اذعان داشت: پس از ایجاد زیرساختهای اولیه گردشگری این منطقه جهت توسعه در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه جزیره مینو یکی از مهمترین قطب های صنایع دستی استان خوزستان محسوب می شود، لذا قصد داریم خانه صنایع دستی را در این منطقه راه اندازی کنیم که در این خانه علاوه بر نمایش آثار، به علاقه مندان آموزش های لازم داده خواهد شد.
پاک گوهر همچنین از فراهم کردن امکان اقامت گردشگران در خانه روستاییان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این امر مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.
وی با اشاره به فعالیت تعدادی موزیف ( مهمانپذیرهای سنتی) در جزیره مینو اظهار داشت: به زودی تعدادی مهمانسراها با خدمات اقامتی و پذیرایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در جزیره مینو ایجاد خواهد شد.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خرمشهر، به زودی فرصت های سرمایه گذاری جزیره مینو در قالب بسته ای تعریف شده در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در این راستا شاهد همکاری استانداری خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند نیز خواهیم بود تا بتوانیم نهایت تلاش را برای توسعه گردشگری جزیره مینو و تبدیل آن به قطب گردشگری آبی جنوب کشور انجام دهیم.
برچسب ها: جزیره مینو
ارسال نظرات
آخرین اخبار