۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
وعده نماینده ماهشهر در مجلس:

مشکلات 400 صیاد غیر مجاز هندیجانی را حل می کنیم

نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی از برطرف شدن مشکلات 400 صیاد غیرمجاز هندیجانی خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۹۸۰
مشکلات 400 صیاد غیر مجاز هندیجانی را حل می کنیم
علی  گلمرادی در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: برای حل مشکلات صیادان غیر مجاز هندیجان پیگیری ها و مکاتباتی با سازمان شیلات ایران ،اداره کل شیلات استان خوزستان و استاندار خوزستان انجام شده است که امیدواریم این صیادان بتوانند فعالیت خود را در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس شروع کنند.
وی گفت: بر اساس طرح ارائه شده هر صیاد غیر مجاز که فاقد کارت صیادی است می تواند بصورت چرخشی و در هر نوبت 100صیاد،  فعالیت خود را در صیدگاههای خلیج فارس شروع کند. 
نماینده ماهشهر و هندیجان تصریح کرد:بلاتکلیفی و بیکاری صیادان غیر مجاز هندیجانی به مصلحت نیست و باید مشکل معیشت آنها به نحوی تامین شود.
صیادان غیرمجاز هندیجان در دو ماه اخیر در اعتراض به جلوگیری دریابانی و شیلات از صید آنان در مقابل فرمانداری هندیجان تجمع کردند.
مدیرکل شیلات خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا بار دیگر مخالفت صریح خود را با صدور مجوز پروانه صید برای صیادان غیرمجاز هندیجان اعلام کرد و گفت: به هیچ عنوان نمی پذیرد برای صیادان غیرمجاز پروانه صید صادر کند.
دکتر نبی الله خون میرزایی افزود: صدور مجوز صید برای صیادان غیرمجاز به معنی تضییع حقوق صیادان مجاز و فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان خلیچ فارس است و این پذیرفتنی نیست.
وی گفت:آمار، بیان کننده وضعیت نامطلوب میزان صید و صیادی و فشار به ذخایر آبزیان منطقه است و چنانچه باز هم شمار صیادان بیشتر شود به معنی نابودی ذخایر آبزیان در کوتاه مدت است.
سالانه حدود 48هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود و این میزان صید هر سال بیش از پنج درصد کاهش می یابد.
به گزارش خبرنگار مانا بیش از سه هزار قایق و شناور صیادی در ناوگان بنادر صیادی خوزستان فعال است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار