۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

آمار غرق شدگان در آبهای گیلان کاهش یافت

دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان آمار غرق شدگان در آبهای این استان را از اوایل خرداد ماه سال جاری تا کنون 12 نفر اعلام کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۹۶۷
آمار غرق شدگان در آبهای گیلان کاهش یافتیونس رنجکش در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: در حال حاضر80 شناگاه ویژه بانوان و آقایان در قالب 40طرح ساماندهی دریا در شهرستان های مختلف ساحلی به گردشگران ورودی به نوار ساحلی استان گیلان خدمات رسانی انجام می دهند.              
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: به منظور ارتقای کیفی این طرح های ساماندهی در حال تکمیل نیازهای این طرح ها هستیم.
این مقام مسئول در استان گیلان از همکاری دهیاری ها در طرح های ساماندهی دریا در استان گیلان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح مدیریت نگهداری و بهره برداری گردشگری سواحلی که در روستاها واقع شده اند به دهیاری ها واگذار شده است.                              
رنجکش با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته در این طرح، 65 نقطه ساحلی مشخص شده که در مجاورت روستاهای دارای دهیاری واقع شده اند، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های محلی را در راستای ساماندهی سواحل استان اقدامی بسیار مهم برشمرد.
به گفته دبیر کمیته ساماندهی طرح های دریا در استان گیلان در نقاط ساحلی شناسایی شده در مجاورات روستاها، دهیاری ها می توانند انواع خدمات گردشگری را به گردشگران ورودی به نوار ساحلی استان گیلان ارائه دهند.                                         
وی با تاکید بر اینکه این طرح ها امسال به عنوان پایلوت انتخاب شده اند، اظهار داشت: به نظر می رسد با این اقدام شاهد افزایش خدمات ساحلی در استان گیلان باشیم.                                                                                                
وی در ادامه بیانات خود در خصوص میزان غرق شدگی در آبهای استان گیلان طی تابستان امسال گفت: بر اساس آمار اخذ شده از سوی قانون پزشکی استان، از ابتدای خرداد ماه تا کنون 12 نفر در آبهای استان گیلان غرق شده اند.
دبیر کمیته ساماندهی سواحل استان گیلان از کاهش آمار غرق شدگی در آبهای گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار داشت: تمام غرق شدگی های امسال در مناطق خطر آفرین در آبهای شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه و بندر انزلی رخ داده است.
به گفته رنجکش، غرق شدگی به هشدارهای ناجیان غریق توجه نکرده و یا در خارج از ساعات شنا وارد دریا شده اند.
این مقام مسئول در استان گیلان در خصوص وضعیت ناجیان غریق گفت: امسال با کاهش تعداد ناجیان غریق در استان گیلان موفق به ساماندهی آنها شده ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه تعداد ناجیان غریق مستقر در مناطق خطر آفرین استان امسال از 600 نفر به 300 نفر کاهش یافته است، اظهار داشت: در راستای ارتقای فعالیت این ناجیان، کلاس های آموزشی ویژه ای را برای آنها برگزار کرده ایم.
رنجکش همچنین از استقرار حدود 300 نفر ناجی غریق در 40 طرح سالم سازی استان گیلان خبر داد و گفت: در مجموع هم اکنون شاهد فعالیت 600 نفر ناجی غریق در سواحل استان گیلان هستیم تا بتوانند به موقع خدمات رسانی مناسب را به گردشگران انجام دهند.
وی در خصوص پرداخت حقوق ناجیان غریق اذعان داشت: بنا بر قول وزارت کشور و نیز برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی از محل اعتبارات ملی حقوق ناجیان غریق تامین اعتبار خواهد شد.
دبیر کل ساماندهی سواحل استان گیلان همچنین از احتمال اختصاص اعتبارات ملی برای ارتقای کیفی و کمی طرح های سالم سازی در شمال کشور از سوی وزارت کشور خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر نگاه ملی نسبت به ساماندهی طرح های دریا در شمال کشور وجود دارد و امید می رود با برنامه ریزیهای در حال انجام و اجرایی شدن آنها در آینده نزدیک شاهد ساماندهی شنای گردشگران با امنیت جانی بالا باشیم.
برچسب ها: غرق شدن گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار