۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

افزایش مسیرهای دریایی قشم – عمان/گردشگران عمانی هفته ای دو بار به قشم می آیند

با هدف توسعه روابط بین قشم و عمان، به زودی سفرهای دریایی علاوه بر مسیر قشم – خصب در مسیرهای قشم – مسقط و قشم – صحار نیز از سوی شرکت کشتیرانی عمانی انجام خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۹۶
افزایش مسیرهای دریایی قشم – عمان/گردشگران عمانی هفته ای دو بار به قشم می آیند
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از خروج گردشگران عمانی که توسط شرکت کشتیرانی NFCعمانی وارد جزیره شده بودند، خبر داد.                                                                                                        
فرزین حقدل ادامه داد: این گروه از گردشگران عمانی شامل 65 نفر در تاریخ هفتم مرداد ماه وارد جزیره قشم شده بودند و به مدت دو روز از جاذبه های جزیره دیدن کردند.                                                                                           
وی خاطرنشان ساخت: به منظور راه اندازی خط کشتیرانی خصب- قشم، مذاکراتی زیادی با طرف عمانی صورت گرفته بود که بالاخره این مذاکرات نتیجه بخش شد.                                                                             
این مقام مسئول در جزیره قشم عنوان کرد: با راه اندازی این خط کشتیرانی بین قشم- خصب، از این پس شاهد انجام تبادل بار، مسافر و خودرو با کشور عمان خواهیم بود.                                                                       
وی در خصوص راه اندازی خط کشتیرانی به عمان از مقصد قشم توسط شرکت های کشتیرانی داخلی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد قشم تمایل زیادی به سفرهای دریایی توسط شرکت های ایرانی داشت اما با مذاکراتی که با این شرکت ها در این خصوص صورت گرفت در نهایت توافقات لازم حاصل نشد.
به گفته حقدل، شرط شرکت های کشتیرانی ایرانی برای سفر در مسیر قشم- عمان این بود که باید کشتی به طور کامل چارتر شود و از سوی دیگر این شرکت ها نمی خواستند هیچ گونه کمکی را در همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم برای بازاریابی انجام دهند.
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: شرکت کشتیرانی NFC عمان دارای هشت کشتی مسافری مدرن با ظرفیت های 150 تا 400 نفر دارد که قرار است از این پس هفته ای دو روز در مسیر خصب- قشم فعالیت کند.
وی اذعان داشت: گردشگران ورودی از عمان به جزیره قشم با توجه به شرایط خاص منطقه آزاد قشم در صورت اقامت دو هفته ای در جزیره نیازی به اخذ ویزا ندارند و می توانند از جاذبه های داخل جزیره بازدید می کنند.                          
امکان ورود گردشگران عمانی به سرزمین اصلی از طریق قشم                                      
حقدل ادامه داد: در صورت تمایل گردشگران عمانی برای سفر به سرزمین اصلی این امکان وجود دارد که با هماهنگی وزارت امور خارجه نسبت به اخذ ویزای سه ماهه برای آنها اقدام شود.                                   
این مقام مسئول در جزیره قشم تاکید کرد: با توجه به اینکه طی 60 سال گذشته ایران بهترین رابطه را در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس با عمان داشته است، لذا افزایش همکاری ها و توسعه روابط با این کشور در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.
وی همچنین در خصوص سفر گردشگران ایرانی به کشور عمان از طریق خطوط کشتیرانی عمانی اظهار کرد: هم اکنون شاهد استقبال گردشگران ایرانی برای سفر به کشور عمان هستیم اما هنوز شرایط این سفر فراهم نشده است.
اخذ ویزا؛ مشکل گردشگران ایرانی برای ورود به عمان 
حقدل ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای در حال انجام به زودی شرایط سفر ایرانیان از طریق این خط کشتیرانی به کشور عمان فراهم خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، عدم ایجاد شرایط سفر ایرانیان به عمان را وجود مشکل اخذ ویزا عنوان کرد و گفت: کشورعمان در صدور ویزا بسیار سخت عمل می کنند.
وی گفت: در حال انجام رایزنی ها با دولت عمان برای اخذ ویزای مخصوص گردشگران ایرانی در عمان با همان شرایطی هستیم که در منطقه آزاد قشم برای عمانی ها صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه مدت زمان سفر از قشم به خصب حدود 50 دقیقه خواهد بود، گفت: دلیل این مدت زمان سفر کوتاه، استفاده از کشتی های مسافری تندرو و مدرن در این خط دریایی است.
توسعه خطوط دریایی بین قشم - عمان 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، همچنین از انجام تلاش های منطقه آزاد قشم برای راه اندازی خط کشتیرانی در مسیر های قشم – مسقط و قشم – صحار در آینده نزدیک به منظور توسعه هر چه بیشتر روابط بین قشم و عمان خبر داد.
به گفته وی، با تحقق این امر مهم شاهد افزایش همکاری ها و توسعه روابط به قشم و عمان به عنوان دو منطقه اقتصادی مهم در خلیج فارس خواهیم بود.
راه اندازی خط هوایی بین قشم – عمان 
حقدل تاکید کرد: همچنین در حال انجام هماهنگی های لازم برای برقراری خط هوایی بین شیراز- قشم – مسقط و و نیز مسیر برگشت آن هستیم تا به این ترتیب بتوانیم از مزایای مراوده با کشور عمان بیشترین بهره برداری را انجام دهیم.
وی در پایان اظهارامیدواری کرد: با تلاش های مصرانه سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه روابط بیشتر با کشور عمان به زودی شاهد تحقق این مهم در راستای پیشرفت جزیره قشم در تمام ابعاد اقتصادی باشیم.
برچسب ها: تردد مسافری
ارسال نظرات
آخرین اخبار