۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
قایقداران فعال قشم صاحب اتحادیه می شوند؛

تجهیزجنگل های حرای قشم به قایق های تفریحی جدید

به منظور ساماندهی گردشگری دریایی در جنگل های حرای قشم، تسهیلات کم بهره برای خرید قایق های تفریحی مدرن در اختیار قایقداران روستاهای ساحلی قشم قرار گیرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۴۶
تجهیزجنگل های حرای قشم به قایق های تفریحی جدید
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه گردشگری در روستاهای ساحلی جزیره قشم، تشکیل اتحادیه قایقداران فعال در گشت های دریایی در جنگل های حرا است.
محسن ضیایی بیان داشت: این اتحادیه که به تازگی تشکیل شده باعث شده تا با همبستگی بیشتر بین قایقداران، گردشگری در جنگل های دریایی حرا ساماندهی شود.                                            
وی خاطرنشان ساخت: این اتحادیه جدید التاسیس حدود 600 عضو دارد و اقدامات مهمی در راستای ساماندهی و توسعه هر چه بیشتر گردشگری در روستاهای واقع شده در حاشیه جنگل های دریایی حرا در دستور کار دارند.
این مقام مسئول در استان هرمزگان بیان داشت: تشکیل این اتحادیه باعث توسعه زیرساختهای گردشگری توسط اعضای این اتحادیه خواهد شد.
وی در ادامه گفت: به طور مثال در بازدیدی که اخیراً از یکی از این روستاها به عمل آمد، مشاهده شد راه دسترسی روستا به محل سوار شدن قایقهای تفریحی با استفاده از هزینه شخصی ساکنان روستا آسفالت شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اذعان داشت: بومیان ساکن روستاهای اطراف جنگل های دریایی حرا به خوبی از تاثیر ات مثبت ورود گردشگران بر توسعه اقتصادی و افزایش درآمدزایی آنها آگاهی دارند.
وی اضافه کرد: ساماندهی مراکزی جهت فروش صنایع دستی در مجاورت استقرار قایق های تفریحی فعال در برگزاری گشت های دریایی در جنگل های حرا نیز از دیگر اقداماتی است که توسط اتحادیه قایقداران فعال در روستاهای ساحلی قشم برنامه ریزی و اجرا شده است.
ضیایی هدف اصلی از ساماندهی قایق های تفریحی فعال در جنگل های دریایی حرا را افزایش درآمدزایی از طریق جذب بیشتر گردشگران و خدمات رسانی بهتر به آنها اعلام کرد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان اظهار کرد: تا پیش از تشکیل این اتحادیه، با ورود گردشگران به روستاها هر قایقدار تلاش می کرد گردشگر را به سمت قایق خود هدایت کند اما هم اکنون با ساماندهی قایقداران، گردشگران باید جهت استفاده از گشت های دریایی در جنگل های حرا بلیت تهیه کنند و قایق ها با نوبت نسب به تردد گردشگران اقدام می کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان بر اهمیت وحدت قایقداران فعال در جنگل های دریایی حرا در توسعه هر چه بیشتر گردشگری منطقه تاکید کرد و یادآور شد: همچنین این اقدام باعث یکسان سازی و کنترل نرخ قایق های تفریحی نیز شده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: بر اساس جلساتی که در قشم برگزار کردیم، قرار شد در راستای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در جنگل های حرای قشم از محل صندوق کارآفرینی، تسهیلات کم بهره برای خرید قایق های تفریحی مدرن در اختیار قایقداران روستاهای ساحلی قشم قرار گیرد. به این ترتیب شاهد رونق بیش از پیش گردشگری دریایی در جزیره قشم با بهره گیری از توان بومیان این منطقه خواهیم بود.
ضیایی در ادامه درباره وضعیت گردشگری در جزایر هنگام و هرمز بیان داشت: این مناطق قرار است به منطقه آزاد قشم واگذار شوند اما هنوز این امر به طور کامل تحقق نیافته است، لذا مدیریت گردشگری در این مناطق با هماهنگی منطقه آزاد قشم و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به صورت مشترک صورت می گیرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی شاهد ایجاد مجتمع های گردشگری در جزایر هنگام و هرمز با سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهیم بود.
رکود گردشگری در استان هرمزگان 
وی همچنین در خصوص وضعیت فعلی ورود گردشگران به استان هرمزگان گفت: هم اکنون شرایط آب و هوایی در استان به گونه ای است که شاهد رکود گردشگری هستیم.
به گفته وی با شروع شهریور ماه و مساعد تر شدن شرایط آب و هوایی به تدریج شاهد رونق گردشگری در استان هرمزگان به ویژه جزایر خلیج فارس خواهیم بود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان اذعان داشت: گردشگری در استان هرمزگان در نیمه دوم سال رونق گرفته و از بهمن ماه تا پایان نوروز به اوج خود خواهد رسید. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار