۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

گرما؛ سواحل جنوبی خوزستان را خالی از گردشگر کرد

با اوج گرفتن گرمای سوزان در مناطق ساحلی خوزستان که این روزها تا 52 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده، این مناطق خالی از گردشگران شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۷۵۹
گرما؛ سواحل جنوبی خوزستان را خالی از گردشگر کرد
به گزارش خبرنگار مانا با خالی شدن سواحل جنوبی خوزستان از گردشگر، بساط عرضه کالاهای ملوانی جمع شده است و بسیاری از این کالاها روی دست بازاریان مانده است.
با افزایش کم سابقه دمای هوا، تنها برخی نوجوانان جنوبی برای شنا به سواحل می آیند ولی از گردشگران خبری نیست.
نبود گردشگر با وجود بسیاری از زیرساخت های گردشگری در مناطق ساحلی خوزستان، سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای ادامه فعالیت در بخش گردشگری با تردیدهای جدی روبرو کرده است.
برخی از شهروندان جنوبی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه نبود گردشگر در مناطق ساحلی بر اقتصاد محلی آنان تاثیرگذار بوده است گفتند به علت شرایط سخت آب و هوایی خود آنان نیز تمایلی برای سکونت در این مناطق را ندارند.
به گفته آنان، بیکاری، نبود فرصت های شغلی متناسب با تحصیلات جوانان و از همه مهمتر عدم سرمایه گذاری اقتصادی بخش دولتی و خصوصی، بسیاری از ساکنان، این مناطق را ترک کرده و به سمت مرکز استان رهسپار شده اند.
شهروندان مورد سوال می گویند اقتصاد مناطق ساحلی خوزستان بر مبنای تجارت و صید و صیادی است و روی اقتصاد گردشگری کار چندانی انجام نشده است.
در همین حال بسیاری از بازارچه های محلی در مناطق ساحلی که به صورت فصلی و در ایام ماههای خنک فعال می شوند این روزها به علت نبود گردشگر به کلی تعطیل شده اند.
در حالی که مناطق ساحلی خوزستان خالی از گردشگر است در آن سوی آب یعنی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با وجود شرایط بد آب و هوایی همچنان مورد اقبال گردشگران از سراسر جهان هستند.
نبود صنایع بزرگ در مناطق ساحلی و به طور کلی فقدان یک استراتژی مشخص برای توسعه این مناطق، سبب شده ساکنان این مناطق به دلایل گوناگون از جمله گرمای شدید منطقه و نبود جاذبه های اقتصادی به دیگر نقاط کشور مهاجرت کنند.
عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین خوزستان که بسیار علاقمند بود مناطق ساحلی خوزستان در مسیر توسعه همگن قرار گیرند مبنای رونق اقتصادی این مناطق را بر مبنای فعالیت بازارچه های مرزی قرار داد ولی این بازارچه ها عملا نتوانستند گره ای از مشکلات این مناطق باز کنند.
برچسب ها: گرما
ارسال نظرات
آخرین اخبار