۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
نماینده شرق هرمزگان:

سواحل کشور به حال خود رها شده‌اند

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام دنیا در حال توسعه روش‌های بهره‌برداری از سواحل‌شان هستند و ما نباید این همه ساحل را در شمال و جنوب کشورمان به حال خود رها کنیم.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۷۷۴۹
سواحل کشور به حال خود رها شده‌اند
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر در بازدید از شناورهای صیادی در آبهای خلیج فارس که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده‌اند، گفت: حمایت از صید و صیادی اولویت جدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تقویت اشتغال و کارآفرینی در استان است.
وی افزود: سهم ایران از اقتصاد خلیج‌فارس در مقایسه با نقش فراوانی که در امنیت آن داریم، کم است و باید با حمایت از بخش خصوصی و ایجاد امکان سرمایه‌گذاری مردم در این بخش، اشتغال و درآمد بیشتری را نصیب کشورمان کنیم.
نماینده مردم رودان، سیریک، میناب، بشاگرد و جاسک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صیادی از گذشته تاکنون یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مردم استان هرمزگان و یکی از راه‌های امرار معاش آنان بوده است، افزود: متأسفانه با کاهش میزان ذخایر خلیج فارس امکان صید با قایق و شناورهای سبک کاهش یافته و باید به روش‌های جدید صید متکی شویم.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سهم بخش صیادی از اقتصاد هرمزگان قابل توجه است و باید در مجلس شورای اسلامی به همراه دیگر نمایندگان استان، ساز و کارهای قانونی بهره‌برداری هر چه بیشتر از این بخش و امکان ارائه تسهیلات ویژه برای مردم این استان را فراهم کنند.
اضافه کرد: صید و صیادی زمینه اشتغال‌آفرینی فراوانی دارد و اگر امکانات و تسهیلات مناسبی در این بخش به استان اختصاص پیدا کند، نه تنها در زمینه استفاده از دریا بلکه در زمینه توسعه پرورش ماهی و میگو در مزارع پرورش ماهی و میگو نیز اشتغال فراوانی را شاهد خواهیم بود.
وی ارزش افزوده این بخش را بسیار بالا دانست و گفت: در تمامی دنیا در حال توسعه روش‌های بهره‌برداری از سواحل‌شان هستند و ما نباید این همه ساحل را در شمال و جنوب کشورمان به حال خود رها کنیم.
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رعایت مسائل و استانداردهای زیست محیطی می‌توان بهره‌برداری مناسبی را از سواحل استان و جزایر داشت و در این زمینه حمایت دولت ضروری است.
وی همچنین در گفت‌وگو با مدیران بخش خصوصی مرتبط با صید و صیادی در این شناور، مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.
برچسب ها: دولت و مجلس
ارسال نظرات
آخرین اخبار