۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

افزایش همکاری های گمرکی بین ایران و روسیه/رونق گردشگری دریایی در خزر با همکاری روس ها

مدیر کل گمرکات استان مازندران از مذکراه با استاندار آستاراخان روسیه در بازدید از گمرکات استان مازندران به منظور توسعه طرح کریدور سبز بین ایران و روسیه از طریق افزایش همکاری های گمرکی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۷۳۲
افزایش همکاری های گمرکی بین ایران و روسیه/رونق گردشگری دریایی در خزر با همکاری روس ها
ابوالقاسم یوسفی نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار کرد: روز گذشته الکساندر ژیکلین استاندار آستاراخان به همراه هیئت همراه و نیز سفیر روسیه در ایران از گمرک مازندران بازدید به عمل آورند.
مدیر کل گمرکات استان مازندران، ادامه داد: این هیئت روسی از روند الکترونیکی شدن سامانه جامع گمرکی استان مازندران بازدید کردند.
این مقام مسئول در استان مازندران، همچنین به بازدید استاندار آستاراخان از پایانه صادراتی عباس آباد در گمرکات استان مازندران اشاره کرد.
وی تاکید کرد: در این بازدید توضیحاتی در خصوص سامانه جامع الکترونیکی گمرک و قابلیت های آن برای این هیئت داده شد که به گفته استاندار آستاراخان، روسیه هنوز در بحث الکترونیکی کردن امور گمرکی در مقایسه با ایران ضعیف تر است.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: با توجه به طرح کریدور سبز بین ایران و روسیه، اداره گمرکات استان مازندران اعلام آمادگی کرد در صورتی که روسیه نیز سیستم جامع الکترونیکی را اعمال کند، با همکاری که صورت خواهد گرفت، تخلیه و بارگیری کالاها سریعتر انجام خواهد شد.
به گفته یوسفی نژاد، حتی این امکان وجود خواهد داشت که قبل از رسیدن کالا، عملیات ترخیص آن توسط گمرکات مازندران به صورت الکترونیکی آغاز شود که عملی شدن این امر تاثیر بسزایی در تسریع زمان تخلیه و بارگیری خواهد داشت.
مدیرکل گمرکات استان مازندران، همچنین افزایش مبادلات گمرکی از طریق سامانه جامع گمرکی بین ایران و روسیه را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: با تجهیز گمرکات روسیه به سیستم های الکترونیکی جامع شاهد تحقق این مهم در امر تخلیه و بارگیری کالاها باشیم.
راه اندازی خطوط مسافری از بندر نوشهر به کشورهای حاشیه خزر
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مانا از بازدید استاندار آستاراخان از بنادر استان مازندران خبر داد و گفت: طی این بازدید مذاکرات خوبی در خصوص افزایش همکاری های دو جانبه در راستای توسعه فعالیت های بندری به عمل آمد.
سیاوش رضوانی، موضوع اصلی مذاکرات صورت گرفته را افزایش صادرات عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود انواع مرکبات و گل و گیاه در استان مازندران، لذا افزایش صادرات این محصول به روسیه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: البته صادرات محصولات مواد غذایی نظیر گوشت و میوه نیز به روسیه افزایش خواهد یافت.
رضوانی توسعه گردشگری دریایی را یکی از دیگر از مباحث مطرح شده طی بازدید استاندار آستاراخان از بنادر مازندران عنوان کرد و گفت: توسعه همکاری های استان مازندران با روسیه به منظور توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر بسیار مورد استقبال استاندار آستارخان قرار گرفت.
وی تاکید کرد: با توجه به وجود ترمینال مسافربری در بندر نوشهر و نزدیکی آن به فرودگاه، این بندر در مقایسه با سایر بنادر مازندران از پتانسیل بیشتری برای فعالیت های گردشگری دریایی برخوردار است.
به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران، شرکت های بخش خصوصی زیادی در آستاراخان علاقه مند به ایجاد خطوط مسافری دریایی بین بنادر مازندران با سایر کشورهای دریای خزر هستند.
وی با اشاره به اینکه بین بندر نوشهر و آستاراخان در روسیه 35 مایل دریایی فاصله وجوددارد، بیان داشت: این الزام وجود ندارد که خطوط مسافری دریایی در این مسیر ایجاد شود بلکه امکان ایجاد خطوط دریایی بین نوشهر – باکو و یا هر مسیر دیگری توسط شرکت های بخش خصوصی روسی وجود دارد.
به گفته رضوانی، هیئت روسی که دیروز وارد مازندران شده بودند، صبح امروز نیز از منطقه وِیژه اقتصادی امیرآباد بازدید به عمل آوردند و عصر امروز مازندران را به مقصد روسیه ترک خواهند کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار