۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

ساعات کاری در مناطق ساحلی خوزستان کاهش می یابد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از کاهش ساعات کاری اداری در مناطق ساحلی خوزستان همزمان با اوج گرفتن گرما در این مناطق خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۷۷۰۷
ساعات کاری در مناطق ساحلی خوزستان کاهش می یابد
هاشم بالدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به اینکه در روزهای اخیر گرمای بی سابقه در مناطق ساحلی و فراساحلی استان خوزستان شدت گرفته است تصمیم بر این شد با هماهنگی فرمانداری ها نسبت به کاهش ساعات اداری در این مناطق اقدام شود.
وی گفت: درصورتی که دمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان به 49 درجه برسد ساعات کاری اداری دو ساعت کاهش می یابد و فعالیت اداری از 15به 13 کاهش می یابد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه گفت: با کاهش ساعات اداری در مناطق گرم ، ضمن کاهش مصرف برق از خاموشی های برنامه ای برق جلوگیری می شود و این امکان به وجود می آید که شهروندان مناطق ساحلی که با پدیده شرجی نیز مواجه هستند بیشتر در خانه بمانند.
وی با اشاره به رشد هشت درصدی مصرف برق در مناطق ساحلی خوزستان همزمان با اوج گرفتن گرمای سوزان اشاره کرد و گفت:هماهنگی های لازم برای پذیرش آسیب دیدگان از گرما در این مناطق اندیشیده شده است. 
در همین حال با اوج گرفتن گرمای کم سابقه در استان خوزستان ، مرگ یک شهروند خوزستانی و گرمازدگی پنج نفر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز تائید شده است.
با افزایش گرما در مناطق ساحلی خوزستان از جمله آبادان و ماهشهر، نگرانی های مردم ناشی به خطر افتادن سلامت آنان عمیق تر شده واکثر شهروندان ترجیح می دهند کمتر از منازل خارج شوند.
درهمین حال مدیرکل هواشناسی خوزستان از شکل گرفتن توده گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان در سه روز آینده خبر داد.
کوروش بهادری به خبرنگار مانا افزود: این پدیده در اواسط هفته جاری بیشتر مناطق ساحل خوزستان در بر می گیرد.
وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و خاک ناشی از وزش بادهای شدید در مناطق جنوبی عراق است افزود: گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و پایین آمدن کیفیت هوا و اختلال در زندگی عادی مردم خواهد شد.
بهادری همچنین به ایجاد اختلال در تردد شناورهای و قایق های صیادی در مناطق ساحلی و بندری خوزستان همزمان با ورود جبهه گرد و خاک هشدار داد.
مناطق ساحلی خوزستان در سال جاری بارها با پدیده گردو غبار و اختلال در زندگی عادی مردم روبرو بوده است و در برخی روزها به تعطیلی ادارات دولتی کشیده است.
برچسب ها: خوزستان گرما
ارسال نظرات
آخرین اخبار