۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

جنگل کاری یک گروه مردم نهاد در خور آذینی

یک گروه زیست محیطی مردم نهاد برای نخستین بار در کشور، اقدام به کاشت گونه های حرا و چندل در دهانه خور آذینی کردند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۷۶۸۹
جنگل کاری یک گروه مردم نهاد در خور آذینی
مهدی شیرخانی، دبیر موسسه مردم نهاد مشق آفرینش در این ارتباط به خبرنگار مانا گفت: این موسسه مردم نهاد از سال 90 در زمینه فعالیت ها و اقدامات علمی و آموزشی حوزه محیط زیست فعالیت خود را آغاز کرده است.وی با اشاره به جنگل کاری در دهانه خور آذینی از توابع شهرستان بندر سیریک در شرق هرمزگان گفت: جنگل کاری در تالاب به صورت مردمی برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و این اقدام تا پایان سال نیز تداوم دارد.
شیرخانی ادامه داد: با توجه به اهمیت این جنگل ها و آسیب هایی که طی سالهای قبل به دلایل مختلف متوجه این منطقه شده، این اقدام مسئولانه مردمی صورت می پذیرد.
مدبیر موسسه مردم نهاد مشق آفرینش تصریح کرد: این جنگل ها مناسب ترین مکان برای تخم گذاری آبزیان، لانه سازی پرندگان مهاجر و بومی و... است.
وی با تاکید بر فرهنگسازی برای کاشت و احیای مناطق جنگلی و خصوصا جنگل های مانگرو، بیان کرد: این اقدام با مساعدت و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و بومیان منطقه صورت پذیرفته است.
شیرخانی از مشارکت 25 نفر از اعضای این موسسه مردم نهاد در مرحله نخست طرح کاشت جنگل های مانگرو منطقه خور آذینی خبر داد و افزود: در این مرحله حدود سه هکتار از منطقه مدنظر با بذرهای گونه چندل و حرا کشت شده است.
دبیر موسسه مردم نهاد مشق آفرینش ضمن اشاره به مشارکت جامعه محلی، تصریح کرد: امیدواریم این حرکت طی سالهای آتی در سایر مناطق نیز اجرا شده و تداوم یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار