۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

نصب دومین سکوی گازی فاز 19 در میدان پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: عملیات نصب سکوی دو هزار و 750 تنی بخش A فاز 19 پارس جنوبی با ثبت رکورد دو ساعت در موقعیت چاههای تولیدی این بخش از میدان مشترک انجام شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۶۵۴۲
نصب دومین سکوی گازی فاز 19 در میدان پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حمیدرضا مسعودی در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به نصب سکوی فاز 19 پارس جنوبی در این میدان گازی اظهار داشت: با تلاش متخصصان داخلی کشورمان ، دومین سازه فراساحلی فاز 19 میدان مشترک پارس جنوبی که عملیات ساخت آن دو هفته پیش در یارد صنعتی خرمشهر به پایان رسید، پس از انتقال به موقعیت مخزنی این فاز با موفقیت نصب شد.
وی با بیان اینکه عملیات نصب این سازه بزرگ دریایی از طریق کشتی شناور ایرانی اوشنیک با توان پنج هزار تن اجرا شد گفت: این بخش از عملیات متفاوت از سایر تجربیات نصب سکوهای پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس در مدت زمان دو ساعت در برداشت و استقرار سازه بر روی جکت همراه بود؛ ثبت این رکورد در حالی انجام می شود که پیش از این حداقل زمان نصب این دست از سازه های دریایی سه ساعت بوده است .
مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی عنوان کرد : با نصب موفقیت آمیز سکوی19A ، ظرفیت تولید در این بخش از میدان یک میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد .
مسعودی گفت: هم اکنون روزانه 400 و طی روزهای آینده 500 میلیون فوت مکعب گاز در این حوزه تولید می شود که با راه اندازی این سکوی یک میلیارد فوت مکعبی توان تولید فاز 19 در کوتاه مدت به یک 1.5 میلیارد فوت مکعب گاز می رسد .
وی افزود : مطابق برنامه ریزی های انجام شده، تا پیش از راه اندازی بخش B فاز 19، روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز از سه سکوی فعال این بخش مخزنی تولید گاز صورت خواهد گرفت .
مسعودی اجرای عملیات نصب دومین سازه این فاز را تلاشی در راستای سرعت بخشیدن به روند تولید و برداشت گاز در این بخش از میدان دانست و گفت : عملیات دشوار نصب این سکو با تکیه بر دانش و توان شرکتهای ایرانی انجام گرفت .
مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی تصریح کرد: اجرای این پروژه نمونه ای از بلوغ توانمندی های فنی و مدیریتی در راهبری ساخت و اجرای سازه های دریایی از سوی متخصصان ایرانی است.
وی خاطر نشان کرد: پس از نصب سکو، عملیات نصب پل رابط این سکو و سکوی مشعل انجام خواهد شد و سپس اجرای جوشکاری های نهایی و رنگ آمیزی سکو در دستور کار قرار دارد تا طی چهار ماه آینده این سکوی تولیدی مورد بهره برداری قرار گیرد .
با توسعه نهایی فاز 19پارس جنوبی که تا پایان سال جاری انجام می شود، روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز غنی، 75 هزار بشکه میعانات گازی، سالانه 1.05تن گاز مایع ال پی جی و روزانه 400 تن گوگرد تولید خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار