۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

افزایش چهار درصدی درآمد گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در بهار امسال میزان درآمدگمرکات استان به سه هزار و 235میلیارد و 172میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش نشان می دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۶۴۴۲
افزایش چهار درصدی درآمد گمرکات خوزستان
محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:درآمد عمومی واحدهای گمرکی خوزستان به صورت مستقیم به خزانه دولت واریز شده است.
وی گفت: در سه ماه نخست امسال میزان صادرات کالا از گمرکات خوزستان به میزان چهار میلیون و 302هزار تن به ارزش یک میلیارد و 531 میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی و وزنی چهاردرصد کاهش داشته است.
ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: در این مدت سه میلیون و 476هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 405 میلیون ریال از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است.
جعفری اظهار داشت: مواد پتروشیمی، آهن آلات، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، آبزیان مهمترین اقلام صادراتی و ذرت، گندم، کنجاله سویا، وسایل الکترونیکی و فولاد خام از مهمترین اقلام وارداتی به گمرکات خوزستان بوده است.
به گفته ناظر گمرکات خوزستان، امارات متحده عربی، عراق، چین، کره جنوبی و تایلند، کویت و هندوستان مقصد نهایی کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان و چین، امارات متحده عربی، هندوستان، هلند، مالزی و کره جنوبی مبدا واردات کالابه گمرکات استان بوده است.
گمرکات خوزستان به لحاظ وزن کالاهای صادراتی رتبه اول و از نظر ارزش کالاهای صادراتی رتبه دوم را در بین گمرکات کشور داراست.
برچسب ها: گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار