۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

محرومیت جزایر هنگام و هرمز از تخصیص اعتبار دولتی

به دلیل عدم ابلاغ رسمی حکم واگذاری جزایر هرمز و هنگام به سازمان منطقه آزاد قشم، دو سال است که این دو جزیره از تخصیص هر گونه اعتباری محروم مانده اند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۴۳۳
محرومیت جزایر هنگام و هرمز از تخصیص اعتبار دولتی
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طرح الحاق جزایر هنگام و هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم دو سال پیش در مجلس مصوب شده است اما تاکنون هیچ گونه ابلاغ رسمی در این خصوص برای واگذاری اختیارات این دو جزیره به سازمان منطقه آزاد قشم صورت نگرفته است.                                                                                                               
فرزین حقدل بیان داشت: با تصویب الحاق این دو جزیره به سازمان منطقه آزاد قشم از دو سال پیش تاکنون اعتبارات دولتی این دو جزیره قطع شده است اما حکمی نیز به سازمان منطقه آزاد قشم برای تفویض اختیارات این دو جزیره ابلاغ نشده است بنابراین ما نیز نمی توانیم اعتباری برای این دو جزیره در نظر بگیریم.                                                                             
وی با اشاره به اینکه همین امر مشکلات بسیار جدی را برای دو جزیره قشم و هنگام به وجود آورده است، خاطرنشان ساخت: هم اکنون تمام پروژه ها در دو جزیره قشم و هرمز متوقف شده و بلاتکلیفی همچنان بر سر مسائل آن وجود دارد.                     
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه مدیریت جزایر قشم و هرمز در شرایط برزخ قرار گرفته است، اظهار داشت: به منظور رفع این مشکل پیگیری های زیادی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم از طریق دولت صورت گرفته است که تا کنون نتیجه نداده است.             
وی از تاخیر عدم ابلاغ حکم رسمی واگذاری دو جزیره هرمز و هنگام به سازمان منطقه آزاد قشم اظهار بی اطلاعی کرد.                     
وی یادآور شد: از سوی دیگر این امر به دلیل ورود استان هرمزگان در مسائل این دو جزیره مشکلات زیادی را به دنبال داشته است.
حقدل اظهار داشت: استان هرمزگان طی دو سال اخیر با وجود تصویب حکم واگذاری این دو جزیره به سازمان منطقه آزاد قشم، واگذاری های متعددی را چه در زمینه شیلاتی و چه در زمینه گردشگری در هرمز و هنگام داشته است.                               
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: این واگذاری های غیرقانونی از سوی استان هرمزگان می تواند در آینده برای مدیریت جزایر هنگام و هرمز توسط سازمان منطقه آزاد قشم، مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.                    
وی از تهیه طرح جامع گردشگری جزایر هرمز و هنگام برای توسعه گردشگری این جزایر در راستای اهداف توسعه ای آنها خبر داد و گفت: این طرح ها تهیه شده است اما تا زمانی که حکم رسمی واگذاری این دو جزیره به سازمان منطقه آزاد قشم ابلاغ نشود نمی توان در خصوص عملیاتی شدن پروژه های تعیین شده، اعتباری تخصیص داد.                                                                                              
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: همین امر باعث شده تا نه تنها شاهد توسعه در جزایر هرمز و قشم نباشیم بلکه مشکلات روز افزونی با عدم تخصیص اعتبارات و مداخله های استان هرمزگان در شرایط این دو جزیره به وجود آید.     
وی اظهار داشت: تدوام این روند باعث تشدید مشکلات بومیان جزایر هرمز و هنگام و دامن زدن بیشتر به اختلافات به وجود آمده بین استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم خواهد شد.                                                                                                 
به گزارش خبرنگار مانا انتظار می رود با الحاق جزایر قشم و هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت این جزایر توسط این سازمان، شرایط توسعه ای اقتصادی در هرمز و هنگام در تمام زمینه ها متحول شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار