۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

مخالفت شیلات خوزستان باصدورمجوزبرای صیادان غیرمجاز

مدیرکل شیلات خوزستان مخالفت خود را با صدور مجوز برای صیادان غیرمجاز اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۶۳۸۹
مخالفت شیلات خوزستان باصدورمجوزبرای صیادان غیرمجازدکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: صدور مجوز جدید برای صیادان غیرمجاز به معنای فشار بیشتر به صیدگاهها و به خطرافتادن معیشت صیادان مجاز است.
وی صدور مجوزهای جدید برای صیادان غیرمجاز استان خوزستان را که در حیطه اختیارات سازمان شیلات ایران است رد کرد گفت: در این ارتباط تاکنون فشارهای زیادی به شیلات آمده ولی ما زیربار نقض قوانین نمی رویم.
دکتر خون میرزایی با اشاره به روند رو به کاهش ذخایر آبزیان در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس که در حوزه فعالیت صیادان خوزستانی است اشاره کرد و گفت: ذخایر بسیاری از گونه های با ارزش ماهی در چند سال اخیر بشدت کاهش یافته است و برخی نیز در خطر انقراض هستند.
در همین حال شمار زیادی از صیادان غیرمجاز هندیجان نسبت به عدم صدور مجوز صید اعتراض کردند.
این صیادان در گفتگو با خبرنگار مانا گفتند: 300شناور کوچک و متوسط صیادی منطقه بر اساس وعده های مسوولان، در انتظار صدور مجوز صید هستند.
این صیادان با بیان اینکه از ورود صیادان غیرمجاز به صیدگاههای منطقه از سوی دریابانی و شیلات جلوگیری می شود افزود: مدتهاست به علت بیکاری و ممانعت از ورود به دریا ، معیشت ما به خطر افتاده است.
اینان خواستار مساعدت سازمان شیلات و استانداری خوزستان برای رفع مشکلات خود شدند.
صیادان هندیجانی در چند ماه اخیر بارها در اعتراض منع ورود به صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس ، تجمع کرده و خواستار برطرف شدن ممنوعیت به دریا شدند.
صیادان هندیجانی سالانه12هزار تن ماهی و میگو صید می کنند.
برچسب ها: غیرمجاز صید
ارسال نظرات
آخرین اخبار