۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

اعلام شعار روز جهانی"اقدام بین المللی کارگران بندری"

اعضای شورای بین المللی کارگران اسکله (IDC)، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF) و فدراسیون کارگران حمل و نقل اروپا (ETF) با همکاری یکدیگر و شعار «از حقوق کارگران دفاع کنید» در روز «اقدام بین المللی کارگران بندری» و با حضور آنان به میدان رفتند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۲۸۷
اعلام شعار روز جهانی"اقدام بین المللی کارگران بندری"به گزارش گروه بین الملل مانا، اعضای شورای بین المللی کارگران اسکله (IDC)، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF) و فدراسیون کارگران حمل و نقل اروپا (ETF) به مناسبت روز «اقدام بین المللی کارگران بندری» در روز هفتم ماه جولای و در حمایت از کارگران با شعار «از حقوق کارگران دفاع کنید» حضور یافتند.
بر اساس این گزارش، این روز برای کارگران بندری فرصتی است تا درخواست های خود مبنی بر ارتقا سلامت و ایمنی در محل کار، پایان قانون زدایی کار، احترام برای حقوق معاملات و توافق جمعی، نیاز به استاندارهای جهانی کار در GNT، نگرانی ها دربارۀ روال اتوماتیک در ترمینال ها و عدالت اجتماعی را به گوش مسئولین برسانند.
بر همین اساس، سه سازمان مذکور با اشاره به اهداف اقدام خود یادآور شدند: هدف اصلی برگزاری مراسم با حضور کارگران در چنین روزی ارتقا سطح آگاهی در جامعه است تا عموم نسبت به سهمی که کارگران اسکله برای اقتصاد جهان دارند، آگاه شوند. همچنین، اطلاع از خطراتی که کارگران روزانه در محیط کاری با آنها مواجه می شوند و حملات روزافزون در بنادر از دیگر اهداف سازمان ها در روز جهانی اقدام بین المللی کارگران بندری بود.
این گزارش در پایان و با تاکید بر اهداف کارگران افزود: کارگران ضمن دفاع از ایمنی در کار خود خواستار حمایت از شرایط کاری، شان، و قدرت جمعی شان شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار