هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

شیب تند اوراق شناورهای پاناماکس در سال 2016

بیمکو از افزایش سه برابریِ اوراق شناورهای کانتینری پاناماکس از ماه ژانویه تا می سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۲۴۷
شیب تند اوراق شناورهای پاناماکس در سال 2016به گزارش گروه بین الملل مانا، شورای دریانوردی بالتیک و بین الملل (بیمکو) در گزارش خود از روند صعودی اوراق شناورهای کانتینری به ویژه شناورهای پاناماکس به ظرفیت 150 هزار و 863 TEU در یاردهای اوراق کشتی از آغاز سال جاری میلادی تا کنون خبر داد.
بر اساس این گزارش، یکی از دلایل ممکن برای اوراق شناورهای پاناماکس با شیبی تند، می تواند فراوانی این شناورها باشد. همچنین، با توجه به شرایط حاضر و آغاز بکار آبراههای جدید کانال توسعه یافتۀ پاناما ترانزیت کالا از طریق شناورهای کانتنیری نئوپاناماکس با عرض 49 متر امکان پذیر شده است.
این گزارش در ادامه به یکی دیگر از دلایل اوراق شناورهای پاناماکس اشاره کرد و افزود: مالکان شناورها در تلاش برای مقابله با عدم تعادل بین عرضه و تقاضا به موجب شرایط ضعیف بازار حمل و نقل کانتینری نیز به این امر اقدام می کنند.
بر همین اساس، تحلیلگر ارشد بیمکو -Peter Sand- گفت: شرایط وخیم بازار از آغاز ماه ژانویه تاکنون در سال جاری میلادی 2016 ناشی از عرضه بیش از اندازۀ شناورها است که خود میزان اوراق شناورها را افزایش می دهد.
وی در ادامه و با تاکید بر رشد سرسختانۀ درخواست جهانی افزود: اوراق سازی شناورها روشی برای کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار کانتینری است. بر همین اساس، بیمکو پیش بینی کرده است که اوراق شناورهای کانتینری تا پایان سال 2016 میلادی از 250 هزار TEU به 400 هزار TEU خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار