۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

صندوق توسعه ملی ازصادرات آبزیان حمایت کند

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم گفت: صندوق توسعه ملی باید با یک برنامه ریزی اصولی ساختار صادرات بهینه محصولات دامداری و مرغداری را به نحو مطلوب مهیا کند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۰۲۹
صندوق توسعه ملی ازصادرات آبزیان حمایت کند به گزارش مانا سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به واردات ماهی به کشور،گفت: ما در زمینه تولید داخلی در راستای تولید محصول در مرغداری، دامداری ها و آبزیان دریایی وضعیت مطلوبی داریم؛ بنابراین برای توسعه اقتصادی این بخش ها باید محورهای صادرات را فعال کنیم.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه ماهی وارداتی از مسیر قانونی وارد کشور می شوند، خاطر نشان کرد: ماهی جزو اقلامی که اگربه طریق غیرقانونی وارد شود، فاسد می شود و این درحالی است که دولت باید با تاکتیک های مناسب مسیر توسعه صادرات محصولات دامداری و مرغداری ها و آبزیان دریایی را هموار کند.
وی افزود: صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی بویژه در زمینه گوشت و ماهی باید مدرن شود تا ما بتوانیم بسیاری از محصولات را با بسته بندی مناسب به ریل صادرات بفرستیم و این درحالی است که ماده هشت قانون هدفمندی یارانه ها اشاره به حمایت تولیدکننده داخلی دارد؛ بنابراین با حمایت صندوق ملی توسعه از این بخش می توانیم شاهد رونق صادراتی دراین بخش مهم تولید باشیم.
دلخوش با اشاره به تلاش در راستای صادرات محصولات پروتئینی یادآورشد: از منظر تولید پروتئین، ماهی و مرغ در کشور هیچ گونه مشکلی نداریم؛ بلکه ما باید در راستای صادرات این محصولات تلاش کنیم تا شرایط صادرات تولید داخلی را با رعایت استانداردهای بین الملی در عرصه بازارهای جهانی،هدفمند کنیم.
نماینده مردم صومعه سرا درمجلس با بیان اینکه صندوق توسعه ملی باید از صادرات محصولات دامداری ها، مرغداری ها و آبزیان دریایی حمایت کند، تاکید کرد: صنایع تبدیلی باید در زمینه گوشت و ماهی فعال شود.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،یادآورشد: صندوق توسعه ملی باید با یک برنامه ریزی اصولی ساختار صادرات بهینه محصولات دامداری و مرغداری را به نحو مطلوب مهیا کند تا بتوانیم محصولات را با ارزش افزوده صادر کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار