۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

توسعه بنادر اصلی کشور مهمترین سیاست ابلاغی وزارت راه

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در روز جهانی دریانورد و هیدروگرافی به تشریح سیاست های کلی ابلاغ شده توسط وزارت راه دراین حوزه پرداخت.
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۶۶۰۱۱
توسعه بنادر اصلی کشور مهمترین سیاست ابلاغی وزارت راه
به گزارش خبرنگار مانا محمد سعیدنژاد با تبریک روز جهانی دریانورد و هیدروگرافی بیان داشت: 90 نقشه دریایی توسط واحد هیدروگرافی در اختیار قرار خواهد گرفت که در ادامه 30 نقشه سال گذشته محسوب می شود و خوشبختانه هم اکنون این نقشه ها در اختیار ناوگان دریایی بین المللی قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه 12 هزار نفر از دریانوردان ایرانی مجوزهای لازم برای حضور در آبهای بین المللی را اخذ کرده اند افزود: در کشور حدود 130 هزار دریانورد داریم که با توجه به موقعیت ویژه ای که در دریا موجود است تماما شاغل هستند.
وی ادامه داد با توجه به رویکرد اقتصادی کشور و خط ساحل قابل توجه در ایران باید به سمت توسعه دریا محور حرکت کنیم.
سعید نژاد با بیان این مطلب که توسعه دریا محور مورد غفلت واقع شده است گفت: از مهمترین بخش های اقتصاد در دریا نیروی انسانی است و به علت گسترده بودن ایجاد اشتغال در این بخش باید حوزه فعالیت دریایی را توسعه دهیم .
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای نیل به توانمندی هرچه بیشتر در نیروی انسانی باید حوزه آموزشی در این بخش را گسترده تر کرده و برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت مراکز آموزشی بهره مند شویم هرچند این مهم در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش صورت گرفته اما نیازمند توسعه آن هستیم .
معاون وزیر راه و شهر سازی در ادامه با بیان این مطلب که دو محور از سوی وزارت راه به عنوان سیاست کلی با ما ابلاغ شده است افزود : یکی توسعه بنادر اصلی به منظور رقابت با بنادر خارجی مخصوصا منطقه ایست و دیگری ایجاد ارتباط و حمل و نقل بین بنادر کوچک و بزرگ کشوریست .
وی ادامه داد :همسایگان شمالی کشور به علت عدم دسترسی به دریای آزاد فرصت و ظرفیت مناسبی برای استفاده و ایجاد ارزش افزوده مهیا کرده است و می توانیم از این فرصت ترانزیتی به صورت بهینه استفاده کنیم .
سعید نژاد در پایان با بیان این مطلب که در حال مذاکره با نظام وظیفه هستیم گفت: در گذشته فعالیت بر روی کشتی به موجب ماده 9 نظام وظیفه به عنوان خدمت سربازی پذیرفته می شد که حال این قانون ملغی شده است و در حال رایزنی برای احیای این امر هستیم .
ارسال نظرات
آخرین اخبار