۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

افزایش تقاضا برای ایجاد کلوپ های دریایی در گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از افزایش تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اخذ مجوزهای بهره برداری از کلوپ های دریایی در نوار ساحلی گیلان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۹۶۳
افزایش تقاضا برای ایجاد کلوپ های دریایی در گیلان رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: با توجه به راهسازی های صورت گرفته طی سال گذشته و نیز عریض شدن جاده های ورودی به استان گیلان، انتظار می رود سفرها به این استان در مقایسه با تابستان سال گذشته به مراتب افزایش یابد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در این باره تصریح کرد: اکثر گردشگران ورودی به استان گیلان، نوار ساحلی استان را مقصد گردشگری خود قرار می دهند و بیشتر در این شهرستان ها، اسکان می کنند.
علیزاده ارائه خدمات مناسب به گردشگران را در اولویت برنامه های استان اعلام کرد و گفت: در همین راستا خدمات مناسب به گردشگران ارائه می شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به میزان ورود گردشگران به استان گیلان خاطر نشان کرد: طبق آمار هر ساله بیشترین میزان ورود گردشگران استان گیلان به شهرستان های بندر انزلی، لاهیجان، رشت و بندر آستارا صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: با همکاری فرمانداری های شهرستان های ساحلی سعی خواهیم کرد در ایام تابستان امسال بهترین خدمات را به گردشگران ارائه دهیم.
علیزاده به فعالیت طرح های سالم سازی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: این طرح های سالم سازی در طول 300 کیلومتر نوار ساحلی که در 9 شهرستان ساحلی از 16 شهرستان استان به اسامی رشت، بند انزلی، رضوانشهر، تالش، استارا، استانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه این 32 طرح سلامت دریا تنها در 42 کیلومتر از 300 کیلومتر طرح ساحلی مستقر هستند، به وجود 300 نقطه شنای ممنوعه و حادثه خیز در 110 کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از این مناطق نیز برای تامین امنیتی گردشگران، ناجیان غریق مستقر می شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به ارتقای کمی و کیفی طرحهای سالم سازی دریا اظهار امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای کمی و کیفی طرحهای سالم سازی دریا، تابستان امسال شاهد کمترین میزان غرق شدگی در آبهای استان باشیم.
افزایش تقاضاها برای ایجاد کلوپ های دریایی در گیلان
این مقام مسئول در استان گیلان از افزایش تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اخذ مجوزهای بهره برداری از کلوپ های دریایی در نوار ساحلی گیلان خبر داد.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، در این کلوپ های دریایی انواع ورزش های دریایی به گردشگران ارائه می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر 40کلوپ دریایی در استان گیلان فعال است، بیان داشت: با توجه به تقاضاهای اخیر تعداد این کلوپ ها در تابستان امسال بازهم افزایش خواهد یافت.
علیزاده، عنوان کرد: درخواست مجوز برای ایجاد کلوپ های دریایی جدید در نوار ساحلی استان گیلان در دست بررسی است و به زودی مجوزهای لازم برای درخواست کنندگان بخش خصوصی صادر خواهد شد.
وی با اشاره به اخذ استعلام های لازم از نیروی دریای و نیروی انتظامی خاطرنشان ساخت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان قبل از صدور هر گونه مجوز برای ایجاد کلوپ های دریایی، استعلام های لازم را از نیروی دریای و نیروی انتظامی نیز اخذ می کند.
مدیر کل اداره میراث فرهگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به مکان ایجاد کلوپ های دریایی تصریح کرد: کلوپ های دریایی در مکان هایی دورتر از طرح های سالم سازی دریا ایجاد می شود.
وی اذعان داشت: توسعه کلوپ های دریایی نقش بسیار تاثیر گذاری در توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی و ساحلی در شمال کشور ایفا می کند که به نظر می رسد با شرایط به وجود آمده و افزایش تقاضاها برای ایجاد کلوپ های دریایی در آینده ای نه چندان دور شاهد تحقق این مهم باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار