۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
برای نخستین باردر بنادر شمالی کشور:

کشتی حامل روغن خوراکی در بندر امیرآباد پهلو گرفت

مدیربنادرو دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: اولین کشتی حامل روغن خوراکی در بندر امیرآباد پهلو گرفت و این بندر به جمع بنادر دارای قابلیت تخلیه و بارگیری روغن خوراکی در کشور پیوست.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۹۰۷
کشتی حامل روغن خوراکی در بندر امیرآباد پهلو گرفتبه گزارش مانا مهندس علی خدمتگزار با اشاره به ورود اولین کشتی حامل روغن خوراکی به بندرامیرآباد و پیوستن این بندر به بنادر دارای قابلیت تخلیه و بارگیری روغن خوراکی درکشورگفت: این کشتی که از نوع chemical carrier است، برای اولین باردر این بندر پهلو گرفت.
وی با بیان اینکه این کشتی با عبور از دریای سیاه و ولگادن و بارگیری 4165 تن محموله روغن آفتابگردان از بندر آستاراخان روسیه در بندر امیرآباد پهلو گرفت افزود: این محموله پس از تخلیه و نگهداری در مخازنی که توسط بخش خصوصی احداث شده، به بازار هدف ارسال خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری 80 میلیارد ریالی جهت ساخت این مخازن خاطر نشان کرد: ظرفیت فعلی این مخازن، پنج تن بوده و در فاز نهایی به ده هزارتن خواهد رسید، که موجب افزایش ورود روغن خوراکی به بندر امیرآباد خواهد شد.
گفتنی است بندر امیرآباد با برخورداری از امکانات و زیرساختهای مناسب جهت حمل و نقل انواع کالاها و امتیازات قانونی مناطق ویژه اقتصادی و به ویژه معافیت از مالیات بر ارزش افزوده بستر مناسبی را جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار