۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
با همکاری موسسه رده بندی ایرانیان

سازمان بنادر با موسسه رده بندی چین قرارداد امضاء کرد

موافقت نامه اعطای مجوز انجام بازرسیهای مشترک فنی ایمنی و قانونی بین سازمان بنادر و دریانوردی و موسسه رده بندی چین (CCS) امضاء شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۴۹۲
سازمان بنادر با موسسه رده بندی چین قرارداد امضاء کردبه گزارش خبرنگار مانا موافقت نامه "اعطای مجوز انجام بازرسیهای مشترک فنی، ایمنی و قانونی موسسه رده بندی چین با همکاری موسسه رده بندی ایرانیان" بین سازمان بنادر و دریانوردی و موسسه رده بندی چین (CCS) امضاء شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم با اشاره به همکاری دوجانبه موسسات رده بندی چینی و ایرانی برای توسعه این صنعت در ایران گفت: این همکاری می بایست در تمامی زمینه ها تقویت و تنها محدود به انجام بازرسی ها نباشد و همچنین سبب توسعه همکاری های صنایع دریایی و دریانوردی ایران و چین شود.
همچنین پانگ سن سفیرچین در ایران با اشاره به روابط و مشترکات ایران وچین اظهار داشت: شرکت های چینی برای همکاری در تمامی زمینه ها از جمله توسعه بندر چابهار آمادگی خود را اعلام می کنند.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز ضمن تشریح روند مذاکرات برای امضاء این موافقت نامه گفت: امیدوارم این قرارداد سبب توسعه صنعت رده بندی در ایران و زمینه ای برای آموزش و انتقال تکنولوژی شود.
محمد راستاد دراین باره ادامه داد: همچنین امید است انعقاد این موافقت نامه به عضویت موسسه رده بندی ایرانیان در آیاکس منجر شود.
سون لی چینگ مدیرعامل موسسه رده بندی چین با اشاره به انعقاد قرارداد با موسسه رده بندی ایرانیان و دریافت مجوز بازرسی مشترک از سوی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این موسسه آماده ارائه بهترین خدمات به جامعه دریایی و صنعتی ایران است .
از سوی دیگر مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان درباره تبیین نحوه همکاری اصولی بین موسسات رده بندی ایرانی و خارجی گفت: موسسات رده بندی مرجع توسعه فنی صنایع و امور دریایی کشورها تلقی می شوند.
مهندس حسن رضا صفری افزود: 27 بهمن ماه سال 94 مبادله قرارداد همکاری با موسسه رده بندی ICS و موسسه رده بندیCCS انجام شد و این قرارداد از سال گذشته میلادی آغاز شده است که پس از مذاکرات خوشبختانه نقطه نظرات دو موسسه کاملاً به یکدیگر نزدیک و منجر به تنظیم و مبادله این قراردادشد.
وی افزود : در آغاز سال 95 همکاری اجرایی موسسه رده بندی ایرانیان و موسسه رده بندی چینCCS بصورت رسمی شکل گرفت.
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان درپایان خاطر نشان کرد: امید است این قرارداد منجر به ایجاد پلی مستحکم برای ارتباط قوی و همه جانبه بین تمامی ارکان دریایی کشورها شده و همکارهای سودمندی به ویژه برای توسعه صنعت رده بندی در ایران شود.
این موافقت نامه باحضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانودری، مدیران ارشد این سازمان، سفیر کشور چین در ایران، هیئت عالیرتبه موسسه رده بندی چین و مدیران موسسه رده بندی ایرانیان منعقد شد.
بر اساس تدابیر و بخشنامه سازمان بنادر و دریانوردی؛ مجوز انجام بازرسیهای مشترک به موسسات خارجی اعطا می شود که این موسسات علاوه بر عضویت در آیاکس با موسسات رده بندی داخلی قراردادهای همکاری دوجانبه ای داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار