۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

رطوبت 98 درصدی در بندر کنارک

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: میزان رطوبت هوا طی روز گذشته و امروز در کنارک 98 درصد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از شدت بالایی برخوردار بوده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۵۴۷۷
رطوبت 98 درصدی در بندر  کنارک

محمدرضا امیر مرادی در گفت و گو با مانا گفت: میزان شعاع دید در بندر چابهار به دلیل رطوبت بالای 90 درصدی کاهش یافته است.
وی همچنین از افزایش دو تا پنج درجه ای دمای هوای استان طی روزهای آینده نیز خبر داد.
وی بیان کرد: از ابتدای بهار تاکنون شاهد رسیدن دمای هوا در استان به 45 و 46 درجه سانتی گراد بوده ایم اما روز گذشته این میزان دما در استان به 47 درجه رسید که از ابتدای سال جاری بی سابقه بوده و به نوعی رکورد گرما در استان را شکست.
وی ادامه داد: در روز یکشنبه حداکثر دمای هوا در 13 شهرستان استان به بالای 40 درجه سانتی گراد رسیده که بیشترین میزان دمای استان در شهرستان دلگان به 47 درجه سانتی گراد و این شهر را به گرمترین شهر کشور تبدیل کرد؛ در کنار آن نیز ساکنین شهرهای قصرقند، راسک و ایرانشهر دمای 44 درجه سانتی گرادی را سپری کردند، پس از آنان نیز نیکشهر نشینان با سپری کردن دمای 43 درجه ای بیشترین میزان دما را داشته اند.
امیرمرادی افزود: علاوه بر این شهرستانها، شهرستان های فنوج، بزمان و میرجاوه نیز در این روز شاهد دمای 42 درجه ای بودند در کنار آنان هم شهرستان های زابل و هیرمند با دمای 41 درجه و شهرستان های نصرت آباد، زهک و زرآباد نیز دمای 40 درجه ای را داشته اند اما نمی توان دو شهرستان های سراوان با 39 درجه سانتی گراد، خاش و کنارک با 38 درجه سانتی گراد، مهرستان با 37 درجه سانتی گراد، زاهدان با 35 و چابهار با 33 درجه سانتی گراد را از جمله شهرهای گرم استان محسوب نکرد.
لازم به ذکر است چندی پیش نیز 6 شهرستان سیستان و بلوچستان با داشتن دمای هوای بالای 44 درجه سانتی گراد در زمره گرمترین شهرستان های کشور قرار گرفته بودند.

برچسب ها: کنارک
ارسال نظرات
آخرین اخبار