۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
مرداد ماه:

کارگاه آموزشی موج سواری در چابهار برگزار می شود

کارگاه های آموزشی موج سواری در چابهار پس از اتمام ماه مبارک رمضان و در مرداد ماه امسال در آبهای ساحلی چابهار برگزار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۳۸۵
کارگاه آموزشی موج سواری در چابهار برگزار می شودرئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار مانا گفت: با تلاش های صورت گرفته از سوی بخش خصوصی و حمایت مقامات استانی، بیش از سه سال است که شاهد برگزاری کارگاه های آموزشی و موج سواری در چابهار هستیم.                   
محمد رضا نایب پور ادامه داد: این کارگاه های آموزشی با حضور خبره ترین اساتید موج سواری جهان در چابهار برگزار شده است.
وی بیان داشت: با توجه استقبال چشمگیر علاقه مندان به ورزش مفرح موج سواری، قصد داریم امسال نیز نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی موج سواری اقدام کنیم.                                                                               
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این کلاس ها قرار است بعد از اتمام ماه مبارک رمضان در مرداد ماه در چابهار برگزار شود.
رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: طی فراخوانی که به زودی اعلام خواهد شد از شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی دعوت به عمل خواهد آمد.                                                                        
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در کل نوار ساحلی جنوبی و شمالی کشور فقط در خلیج چابهار امکان انجام ورزش موج سواری وجود دارد، لذا باید نسبت به توسعه هر چه بیشتر این ورزش دریایی در چابهار از سوی مسئولان مربوطه اقدامات لازم صورت گیرد.     
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی تصریح کرد: با وجود قابلیت بالای چابهار برای توسعه ورزش موج سواری، متاسفانه هنوز امکانات لازم جهت انجام این ورزش آنطور که شایسته است در این منطقه فراهم نشده است.                       
و ی بر ضرورت ایجاد باشگاه موج سواری در چابهار تاکید کرد و گفت: این امر می تواند تاثیر بسزایی در توسعه هر چه بیشتر این ورزش مفرح دریایی داشته باشد.                                                                       
به گفته نایب پور، لازمه ایجاد باشگاه موج سواری حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند در این حوزه و حمایت دولت و سازمان منطقه آزاد چابهار از انها خواهد بود. 
وی تاکید کرد: باید در نظر داشت توسعه موج سواری همچنین باعث ایجاد جاذبه جدید توریستی در چابهار می شود و گردشگران زیادی برای تجربه این ورزش زیبا به این منطقه سفر خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید نهایت بهره برداری گردشگری در کنار توسعه ورزش موج سواری در سواحل چابهار صورت گیرد تا به این ترتیب شاهد افزایش بیش از پیش ورود گردشگران به سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان باشیم.
نایب پور با اشاره به اینکه هم اکنون برنامه ریزیها برای انجام این ورزش پس از پایان دوره آموزشی در مرداد ماه فراهم شده است، گفت: انتظار می رود امسال در مقایسه با سالهای گذشته شاهد استقبال بیشتری از این ورزش دریایی در چابهار باشیم.
به گفته رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان، تعدادی از شرکت کنندگان در این کلاس های آموزشی در قالب تورهای هماهنگ کننده از تهران به چابهارسفر خواهند کرد.
وی یادآور شد: مابقی شرکت کنندگان را بومیان چابهار و دانشجویان مشغول به تحصیل در این منطقه تشکیل می دهند که هم اکنون موج سواری به ورزش مورد علاقه آنها تبدیل شده است.
مالک تنها کلوپ غواصی چابهار بیان داشت: پس از اتمام برگزاری دوره آموزشی موج سواری برای شرکت کنندگان در این کلاس ها، مسابقه ای برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان از آنجا که به دلیل وزش بادهای مونسون، غواصی در اقیانوس هند محدود می شود، اظهار داشت: بنابراین می توان به جای موج سواری را جایگزین غواصی کرد.
رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: در سالهای نه چندان دور شاهد رونق هر چه بیشتر ورزش دریایی موج سواری در خلیج چابهار باشیم.
برچسب ها: موج سواری چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار