۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶

همکاری موسسات رده بندی ایران و ژاپن

موسسه رده بندی ایرانیان به منظور دستیابی به یک الگو جهت ارائه خدمات به جامعه دریایی جهانی با موسسه رده بندی NK ژاپن همکاری می کند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۵۳۸۱
همکاری موسسات رده بندی ایران و ژاپن
به گزارش خبرنگار مانا در سمیناری که امروز از سوی موسسات رده بندی ایرانیان و NK ژاپن در هتل اسپیناس برگزار شد زمینه همکاری مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این سمینارکوجی ماراتا مدیر منطقه خاورمیانه موسسه NK در خصوص فعالیت ها و توانمندی های این موسسه، موضوعات اخیر کنوانسیون های بین المللی و مقررات محلی ، اطلاعات به روز شده MLC2006 و قابلیت ها و توانمندی های حال حاضر کشتیرانی ها توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه این سمینار مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان گفت: همکاری ما با موسسات رده بندی بین المللی به تدبیر سازمان بنادر و دریانوردی و حمایت و پشتیبانی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منجر به این شده که با همکاری موسسسه رده بندی NK الگویی برای سرویس بین المللی در عرصه خدمات رده بندی طراحی کنیم تا همزمان بتوانیم خود را برای عضویت در آیاکس توسعه دهیم.
مهندس حسن رضا صفری افزود: موسسه رده بندی ایرانیان در شرایط تحریم اثبات کرد که ساختار موسسات رده بندی برای ارائه خدمات بین المللی رده بندی و قانونی در کشور باید چگونه باشد.
وی خاطرنشان کرد: نیاز یا عدم نیاز قانونی به موسسات رده بندی در کشور تبیین شده است و امروز می دانیم که از لحاظ قانونی تفاوتی بین یک موسسه رده بندی ایرانی و یک موسسه رده بندی خارجی عضو آیاکس وجود ندارد.
وی با اشاره به خدمات موسسه رده بندی ایرانیان در زمان تحریم گفت: با توجه به اینکه کشتیرانی های ما به ویژه کشتیرانی هایی که در سطح بین الملل فعالیت می کنند باید اعتبار بیشتری را به صاحبان کالا و اجاره گرهای خود اثبات کنند در پسا برجام باید از یک برند بین المللی کمک بگیریم تا بتوانیم کمک جدید را به شرکت های کشتیرانی خود داشته باشیم.
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان با بیان این نکته که باید موسسات رده بندی عضو آیاکس و صاحب برند در کشورمان حضور پیدا کنند تصریح کرد: باید دو هدف اصلی را مد نظر قرار دهیم اول اینکه درست نیست که کشوری که صاحب دریا، امکانات ، تاسیسات ، شناورها و رتبه بندی خوب کشتیرانی و نفتکش در سطح بین الملل است دارای موسسه رده بندی عضو آیاکس و صاحب برند بین المللی نباشد. 
وی افزود: موضوع دیگر این است که برای اینکه بتوانیم صاحب برند بین المللی شویم باید از نیازی که کشتیرانی های ما برای استفاده از صاحبان برند فعلی بهره می برند استفاده کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد  جامعه دریایی که در شرایط تحریم همگام و همفکر موسسه رده بندی ایرانیان بوده در پساتحریم هم حمایت های خود را ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرد: موسسات رده بندی آسیایی به خصوص موسسه رده بندی NK در شرایط تحریم بر حسب نیاز کمک های زیادی برای پوشش شبکه ما در اقصی نقاط جهان کرد و با درک شرایط پسا برجام و درک نیازهای موسسه رده بندی ایرانیان و سازمان بنادر همکاری همه جانبه ای با ایران انجام داد.
وی با بیان اینکه سیستمی که با NK ژاپن برای سرویس دهی به شرکت های کشتیرانی و صاحبان صنایع طراحی شده یک اقدام مشترک و بازار مشترک است گفت: کلاسی که در این سیستم تعریف شده باعث می شود ظرفیتی که تحت کلاس مشترک این دو موسسه قرار می گیرد به اسم هر دو موسسه رقم بخورد و این افزایش ظرفیت می تواند یک پشتوانه بسیار قوی برای عضویت موسسه رده بندی ایرانیان در آیاکس باشد. 
وی اظهار داشت: اقدام مشترک باعث می شود بازرسان موسسه رده بندی ایرانیان که در شرایط تحریم به تنهایی از عهده تمامی مسائل برآمدند در شرایط پساتحریم بتوانند همراه و همتراز موسسات رده بندی خارجی بر روی کشتی ها حضور پیدا کنند. 
صفری گفت: ما در یک اقدام مشترک می توانیم موسسه رده بندی ایرانیان را بیش از قبل گسترش دهیم و یک برند اعتباری برای ایران و ایرانیان بسازیم.
وی با بیان اینکه محور و نماد توسعه صنعت دریایی در کشورهای دریایی موسسات رده بندی آن کشورها هستند افزود: نباید به موسسات رده بندی خارجی که به تنهایی وارد کشور می شوند میدان داد و می توان علاوه بر خدمات عمومی رده بندی از خدمات انتقال تکنولوژی در زمینه کشتی سازی، فاینانس و ... موسسات رده بندی بین المللی استفاده کرد.
برچسب ها: موسسات رده بندی
ارسال نظرات
آخرین اخبار