۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

تهیه بسته های سفر با گرایش تفریحات دریایی در گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از ابلاغ تهیه بسته های سفر با گرایش تفریحات دریایی و ساحلی به تمام مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۲۳۸
تهیه بسته های سفر با گرایش تفریحات دریایی در گیلان رضا علیزاده به خبرنگار مانا گفت: این آمادگی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان جهت راه اندازی غرفه های عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی منطقه در محل طرح های سالم سازی دریای استان گیلان وجود دارد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان عنوان کرد: با حضور فیزیکی هنرمندان تولید کننده صنایع دستی منطقه در مکان مناسب داخل طرحهای سلامت دریا، به جذابیت هر چه بیشتر این طرح های دریا افزوده خواهد شد.
به گفته وی، راه اندازی محل عرضه و فروش محصولات و تولیدات کشاورزی بومی و محلی شامل چای ،برنج ، بادام زمینی، فندق ، گیاهان دارویی و محصولات شیلاتی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش توان اقتصادی جامعه میزبان در مناطق ساحلی بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه از همکاری و مساعدت جهت برگزاری انواع جشنواره ها و نمایشگاههای مرتبط به تفریحات ساحلی با نهادها و دستگاههای اجرایی فرهنگی و ورزشی مربوطه توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خبر داد.
علیزاده عنوان کرد: تهیه و نصب بنر در طرحهای سلامت دریا و تفرجگاههای اطراف تاسیسات صنعت گردشگری به تمام مدیران واحدهای اقامتی ، مراکز سرگرمی و تفریحی ساحلی و واحدهای پذیرایی مستقر درسواحل از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان ابلاغ شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، این بنرها با مضامین و محتوای جمع آوری زباله ، پاکیزه نگهداشتن محیط زیست ، رعایت حجاب و عفاف و برخورد مناسب با میهمانان خواهد بود.                                                         
وی عنوان کرد: بکارگیری ناجیان غریق صلاحیت دار به تایید اداره ورزش و جوانان جهت استفاده در تاسیسات صنعت گردشگری مشرف به سواحل نیز باید صورت گیرد.                                           
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از آمادگی 24 دفتر اطلاع رسانی و راهنمایان گردشگری مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرها و مناطق ساحلی با هدف توزیع بروشور و بسته های تبلیغاتی گردشگری و همچنین هدایت گردشگران به اماکن امن توسط راهنمایان محلی در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران خبر داد.                                                
علیزاده همچنین به برگزاری کلاسهای آموزش گردشگری با محوریت مدیران خانه مسافرها و ساکنین محلی در مناطق ساحلی با سرفصلهای اداب و معاشرت و رعایت حقوق شهروندان باهدف افزایش میزان رضایتمندی و جذب هرچه بیشتر گردشگران دریایی اشاره کرد.
وی در ادامه به همکاری با ارگانها و دستگاههای دولتی متولی امر سالم سازی سواحل دریا اشاره کرد و گفت: تعامل ارگان های مختلف تاثیر بسزایی در رونق هر چه بیشتر گردشگری خواهد داشت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان همچنین از ابلاغ تهیه بسته های سفر با گرایش تفریحات دریایی و ساحلی به تمام مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خبر داد.
علیزاده در ادامه از پیگیری به منظور اجرای طرح پلیس تخصصی گردشگری با فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان جهت استقرار در مناطق ساحلی ، تفرجگاهها و گردشگر پذیرها خبر داد.
لازم به ذکر است، استان گیلان دارای 32 طرح سلامت دریا که 22 طرح مربوط به بخش خصوصی و شهرداری ها، 10 طرح متعلق به قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه در طول 300 کیلومتر نوار ساحلی که در 9 شهرستان ساحلی از 16 شهرستان استان به اسامی رشت، بند انزلی، رضوانشهر، تالش، آستارا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر فعالیت دارند که این 32 طرح سلامت دریا فقط در 42 کیلومتر از 300 کیلومتر طرح ساحلی مستقر هستند.

برچسب ها: گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار