۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

برای تبادلات تجاری با روس ها نباید تعلل کرد/صیادان ایرانی نیاز به فایناس های خارجی دارند

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تبادلات تجاری با روس ها اگر تعلل کنیم زمان را از دست می دهیم و بدیهی است که روسها برای تامین نیازهای کشورشان صبر نخواهند کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۲۱۲
برای تبادلات تجاری با روس ها نباید تعلل کرد/صیادان ایرانی نیاز به فایناس های خارجی دارند
به گزارش مانا قاسم احمدی لاشکی درباره صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، گفت: در راستای تعاملات تجاری کشاورزی ایران و روسیه استان های شمالی می توانند با استفاده از فرصت بنادری همچون انزلی، امیر آباد و نوشهر در راستای صادرات عملکرد مناسبی داشته باشند اما متاسفانه در این بنادر عمدتا واردات کالا صورت می گیرد و کم تر شاهد صادرات هستیم.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه فضای ایجاد شده میان ترکیه و روسیه فرصت اقتصادی برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه را فرهم کرده است اما این فرصت باید در زمان مناسب عملیاتی شود، یادآورشد: ما نمی توانیم هرکالایی را در چرخه صادرات قرار دهیم بلکه باید کالای با کیفیت را در ریل صادرات قرار دهیم.
وی تصریح کرد: برای تبادلات تجاری با روس ها اگر تعلل کنیم زمان را از دست می دهیم و بدیهی است که روسها برای تامین نیازهای کشاورزی کشورشان صبر نخواهند کرد.
احمدی لاشکی یادآورشد: عدم حمایت از کشاورز در صنعت کشاورزی بدیهی است که کشاورز را به سمت تغییر کاربری از جمله ویلا سازی سوق می دهد و از همین رو باید با یک برنامه ریزی اصولی از فرصتهای اقتصادی پیش رو صنعت کشاورز در راستای حمایت از کشاورز گام برداشت.
احمدی لاشکی همچنین درباره وضعیت صیادان با بیان اینکه طرح صیادان دام گستر مشکلاتی برای صیادان ایجادکرد، یادآورشد: این طرح محدودیت صید برای صیادان ایجاد کرده است و این در حالی است که صیادان اعتقاد دارند که می توانند با طرح های نوین موجب رونق صید شود و حتی می تواند در راستای پرورش ماهی فعالیت مناسبی انجام دهند .
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پروش ماهی در قفس یکی از نیازمندهای صنعت صیادی به شمار می آید که می تواند درآمدزایی اقتصادی برای صیاد ایجاد کند، یادآورشد: فایناس های خارجی با همکاری صیادان ایرانی می توانند در راستای پروش ماهی صنعت صیادی کشور را رونق ببخشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار