۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
اول خرداد؛

آغاز به کار زودهنگام طرح های سالم سازی دریا در گیلان

تعداد 40 طرح سالم سازی دریا در قالب 80 شناگاه ویژه بانوان و آقایان از اول خرداد ماه در شهرستان های ساحلی استان گیلان به منظور خدمات رسانی به گردشگران آغاز به کار خواهد کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۲۱۰
 آغاز به کار زودهنگام طرح های سالم سازی دریا در گیلانمعاون فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش بینی می شود موج عظیمی از گردشگران در تعطیلات آخر هفته وارد استان گیلان شوند، لذا آمادگی لازم در خصوص میزبانی و پذیرایی از این گردشگران در استان وجود دارد.            
یونس رنجکش افزود: به همین منظور برنامه ریزی های کاملی در قالب کمیته های مختلف ستاد تسهیلات سفر استان انجام شده است.         
وی با اشاره به اینکه دریا و سواحل استان گیلان مقصد اصلی گردشگران ورودی به استان گیلان محسوب می شود، یادآور شد: در همین راستا ساماندهی سواحل در طول نوار ساحلی استان گیلان به لحاظ ارائه خدمات مناسب گردشگری مهیا شده است.                                                
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور، طرح های سالم سازی دریا از اول خرداد ماه به حالت آماده باش در خواهند آمد.
وی اظهار داشت: از آنجا که پیش بینی می شود در ایام تعطیلات پیش رو گردشگران زیادی برای شنا وارد دریا شوند لذا در راستای تامین امنیت جانی گردشگران تصمیم گرفته شده تا طرح های سالم سازی در سال جاری زودتر از سالهای گذشته فعال سازی شوند.                               
رنجکش اذعان داشت: 40 طرح سالم سازی با تمام امکانات لازم در شهرستان های ساحلی استان گیلان در حال آماده شدن برای خدمات رسانی به گردشگران هستند.                                                                                                                                             
به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، این طرح های سالم سازی در قالب 80 شناگاه ویژه بانوان و آقایان فعالیت می کنند.           
وی با اشاره به استقرار ناجیان غریق و گروه های امداد و نجات در طرح های سالم سازی اشاره کرد و گفت: ناجیان غریق علاوه بر استقرار در طرح های سالم سازی در مناطق خطرآفرین نیز حضور خواهند داشت که سازماندهی آنها از هم اکنون در حال انجام است.                      
رنجکش بیان کرد: سال گذشته 650 ناجی غریق و بازرس، وظیفه امداد رسانی به گردشگران در مناطق خطرآفرین را به عهده داشتند.           
وی به طرح سالم سازی دریا واقع در محدوده منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: این طرح سالم سازی در میان سایر طرح های دریا در طول نوار ساحلی بسیار منحصر به فرد است.                                                                                                                            
معاون امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان بیان کرد: این طرح سالم سازی مدرن نیز زیر نظر استانداری فعالیت می کند.                
وی با بیان اینکه سال گذشته هیچ گونه اعتباری از سوی وزارت کشور مختص ساماندهی طرح های دریا اختصاص نیافت، گفت: با وجود عدم تخصیص اعتبار اما همچنان جلسات و ویدیو کنفرانس ها در طول سال در راستای ساماندهی طرح های سالم سازی دریا برگزار شده است.              
رنجکش اظهار داشت: هدف ما کیفی سازی طرح های سالم سازی موجود است و برنامه ای مشخص برای افزایش تعداد طرح های سالم سازی فعلاً وجود ندارد.
این مقام مسئول در استان گیلان بیان داشت: پیش بینی می شود شهرستان های انزلی، آستارا، رشت و لاهیجان بیشترین میزان گردشگران ورودی به خود را اختصاص دهند.                                                                                                                                                           
وی از گردشگران خواست در مناطق خارج از طرح های سالم سازی دریا نسبت به شنا کردن اقدام نکنند تا خطری آنها را تهدید نکند.
برچسب ها: سالم سازی گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار