۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

افزایش 21درصدی صادرات کالا از گمرک خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در فروردین ماه امسال 966 هزار و 897تن کالا به ارزش 17هزار و 156میلیارد ریال معادل 567 میلیون و 997هزاردلار از گمرکات خوزستان به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 16درصد کاهش و از لحاظ ارزشی 21درصد افزایش نشان می دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۵۱۳۱
افزایش 21درصدی صادرات کالا از گمرک خوزستان
محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بیشترین حجم کالاهای صادراتی شامل فراورده های پتروشیمی ، مواد معدنی ، مصالح ساختمانی ، سیمان ، آهن آلات ، وسایل خانگی و میکانیکی ، میوه وتره بار ، پلی اتیلن و ماهی تازه بوده که به کشورهای چین ، کویت ، امارات متحده عربی ، عراق و ترکیه صادر شده است.
وی گفت: بیشترین حجم کالاهای صادراتی از گمرکات استان خوزستان متعلق به گمرک بندر امام خمینی(ره) بوده است.
ناظر گمرکات خوزستان درادامه افزود:در فروردین ماه امسال 862هزار و 464تن کالا به ارزش 311میلیون 957هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 26درصد و ازلحاظ ارزش 31درصد کاهش نشان می دهد.
به گفته وی غلات ، دانه های روغنی ، نهاده های دامی ، وسایل الکترونیکی ، لاستیک ، وسایل مکانیکی و کالاهای ملوانی ومصرفی از مهمترین اقلام وارداتی به کشور از طریق گمرکات خوزستان بوده است.
جعفری افزود: گمرکات خوزستان از نظر وزن کالاهای وارداتی رتبه اول و از نظر ارزش کالاهای وارداتی رتبه سوم کشوری را در بین گمرکات کشور دارا است.
گمرکات بندر امام، آبادان، خرمشهر، اهواز، شلمچه و ماهشهر از مهمترین واحدهای گمرکی استان خوزستان هستند.
برچسب ها: گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار