۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

کنترل حریق در شناور حادثه دیدۀ مرسک

کشتیرانی مرسک دانمارک در خبری جدید از کنترل حریق و وضعیت ثابت در شناور کانتینری Safmarine Meru خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۰۱۵
کنترل حریق در شناور حادثه دیدۀ مرسک
به گزارش گروه بین الملل مانا، عملیات کنترل حریق در شناور کانتینری Safmarine Meru دانمارک که طی حادثه ای با شناور آلمانی Northern Jasper در روز هفتم ماه می در 120 مایلی شرق نینگبو چین برخورد کرد، در حال انجام است و یدک کش های آتش نشانی در منطقه حاضر هستند. 
این شناور که در سال 2006 میلادی ساخته شده بود در مسیر خود از Qingdao به سمت نینگبو دچار حادثه شد. 
بر اساس گزارش های دریافتی از سوی خطوط کشتیرانی مرسک 22 خدمۀ این شناور در سلامت کامل به سر می برند و وکلای حاضر در تلاشند تا برای حمایت از خدمه، فرآیند ترک ساحل از سوی آنان را تسهیل می کنند. 
این شرکت دانمارکی اظهار داشت: روز گذشته (سه شنبه)، گروهی از مقامات چینی و نمایندگان خطوط کشتیرانی مرسک در صحنه حاضر شدند تا ضمن برآورد خسارتها، زمینۀ لازم برای پهلو گرفتن این شناور را نیز بررسی کنند.
این شرکت ادامه داد: موتور این شناور از کار افتاده و از نفوذ آب رنج می برد اما خوشبختانه وضعیت ثابت و مناسبی برای کشیده شدن با یدک کش دارد.
رئیس مدیریت کشتی Safmarine Meru گفت: هم اکنون در حال همکاری با مقامات چینی هستیم تا پهلوگیری این شناور حادثه دیده با رعایت اصول ایمنی هرچه سریعتر انجام شود و در این ضمن به بررسی علت حادثه نخواهیم پرداخت.
این کانتینرِ متعلق به شرکت دانمارکی ظرفیتی معادل چهار هزار و 650 TEU دارد که با پرچم هنگ کنگ فعالیت دریایی خود را آغاز و در زمان حادثه 400 کانتینر را حمل می کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار