۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

طرح ارزش گذاری مجتمع بندری نگین آغاز شد

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه طرح توسعه مجتمع بندری نگین و مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه آغاز شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۶۶۷
طرح ارزش گذاری مجتمع بندری نگین آغاز شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مسعود قاسمیان صبح امروز در نشست جلسه کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه استان بوشهر بیش از 11 بندر تجاری و ملوانی دارد اظهار داشت: بندر بوشهر از بنادر مهم کشور است که با داشتن انواع پست اسکله در تخلیه و بارگیری کالا از جایگاه مهمی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در بندر بوشهر صادرات رشد 15 درصدی داشت گفت: حجم کل صادرات غیر نفتی بندر بوشهر درسال گذشته، یک میلیون و 215 هزار تن بوده است و بیشترین آن با سهم 57 درصدی شامل کالاهای ساختمانی است که عمدتا به کشورهای کویت، قطر، عراق، امارات و همچنین هند صادر شده است.
معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین خبرداد و افزود: با توجه به طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین و افزایش پست اسکله های این بندر در سالهای آینده ، توانمندی بیشتری در افزایش صادرات در این بندر ایجاد خواهد شد.
قاسمیان ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه کالا در بندر بوشهر را هفت میلیون تن کالا دانست و گفت: این روند با طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.
وی با اشاره به اجرای طرح ارزش گذاری بنادر بیان کرد: انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه طرح توسعه مجتمع بندری نگین و انتخاب مشاور توسط اداره کل مهندسی سواحل و بنادر، مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه با انجام جلسه پیش کارگاهی و همچنین بازدید اعضای کمیته مطالعات از مجتمع بندری نگین ، آغاز شد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: بندر بوشهر، نخستین بندر در سطح کشور ، در انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه بندری است. 
قاسمیان اظهار داشت: مطالعات برنامه ریزی ارزش، با هدف بررسی و تحلیل فعالیت های پروژه در مراحل طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری انجام می شود که با استفاده از تجارب، ابتکارها و فعالیت های متخصصان درجهت تحلیل کارکرد سیستم ها، عوامل، تجهیزات و تاسیسات، بمنظور دستیابی به کارکردی پیش بینی شده با کمترین هزینه و همچنین با حفظ اولویت بندی و یا ارتقاء کیفیت در کوتاهترین زمان، صورت می پذیرد.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: تاکنون دو پروژه مهندسی ارزش، شامل ساماندهی زیر ساخت ها و محوطه های بندر بوشهر و همچنین لایروبی حوضچه و کانال دسترسی و احداث دایک وانحراف سیلاب بندر دیلم با موفقیت به اتمام رسانده شده است.
وی خاطر نشان کرد: براساس بخشنامه های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش در خصوص پروژه هایی که برآورد اولیه میزان هزینه اجرای آنها بیش از هشتصد میلیارد ریال است ، الزامی است.
برچسب ها: جزیره نگین بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار