۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
با جذب 97 نفر دانشجوی جدید صورت گرفت؛

آغاز مجدد آموزش دریانوردی در دوره پسابرجام

با اجرای برجام و پس از یک وقفه پنج ساله تعداد 97 نفر دانشجو جهت تحصیل در رشته دریانوردی وارد دانشکده امام خمینی نوشهر شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۴۶۴۳
آغاز مجدد آموزش دریانوردی در دوره پسابرجام
مدیرعامل شرکت تامین نیرو در گفتگو با خبرنگار مانا گفت : در راستای استفاده از نیروی ایرانی متخصص و سیاست های مدیریت ارشد کشتیرانی جهت ایرانیزه کردن کادر دریا، تعداد 97 نفر دانشجو جهت تحصیل در رشته دریانوردی جذب شده اند.
کاپیتان رضا آقایی ادامه داد: اقدامات لازم برای جذب نیروی ایرانی بر روی کشتی ها پس از شروع مذاکرات هسته ای صورت گرفت و در نهایت با احیای مجدد ماده 9 نظام وظیفه، جذب دانشجویان در رشته دریانوردی آغاز شد.
وی افزود: دانشجویان رشته دریانوردی به مدت دو ترم تحصیلی دروس عمومی را در دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر و دروس تخصصی دریایی را در مرکز آموزش موسسه آموزشی کشتیرانی در بوشهر فرا می گیرند.
مدیرعامل شرکت تامین نیرو دوران تحصیل این دانشجویان در دانشکده امام خمینی نوشهر را جزو دوران آموزشی خدمت سربازی آنها خواند و افزود: در کل این دانشجویان به دلیل تعهد خدمت ده ساله به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از خدمت سربازی معاف هستند.
وی تاکید کرد: تعداد 30 نفر دانشجوی دیگر در رشته دریانوردی به زودی نیز پس از انجام مراحل لازم به این تعداد افزوده خواهد شد.
به گفته آقایی با شدت گرفتن تحریم ها در چند سال اخیر تعداد دریانوردان در کشتی ها کاهش یافته بود اما با اجرای برجام و رفع تحریم های ظالمانه ،بار دیگر استفاده از نیروی متخصص دریانوردی در دستور کار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار