۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

انتقاد از تاخیر دولت در ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اگفت: برنامه ارائه شده از سوی دولت برنامه نبوده بلکه احکامی بود که دولت خواستار اخذ مجوز از مجلس بوده است تا براساس آن مجوز برنامه ششم را تنظیم کند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۸۱۱
انتقاد از تاخیر دولت در ارائه لایحه چند دوازدهم بودجهبه گزارش مانا؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز یکشنبه، 16 اسفندماه مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح طرح دو فوریتی تمدید قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه گفت: طبق روال انجام برنامه‌های توسعه‌ دولت مکلف به ارائه برنامه توسعه شش ماه قبل از اتمام آن بود تا بودجه سال بعد بر اساس برنامه تنظیم شود اما متاسفانه در حالی در روزهای پایانی سال 94 مقارن با پایان برنامه پنجم دولت هستیم که دولت با 45 روز تاخیر لایحه بودجه را ارائه کرد و در ارائه برنامه ششم نیز تاخیر داشته به گونه‌ای که امکان تصویب آن نیست.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه ارائه شده از سوی دولت برنامه نبوده بلکه احکامی بود که دولت خواستار اخذ مجوز از مجلس بوده است تا براساس آن مجوز برنامه ششم را تنظیم کند؛ متاسفانه این بدعتی است که از نظر مجلس قابل قبول نبوده زیرا احکام برنامه و جزییات آن باید به تصویب مجلس برسد.
وی با اشاره به اینکه دو هفته دیگر آغاز سال 95 و سال اول برنامه ششم است اما برنامه و احکامی وجود ندارد، گفت: پیشنهاد ما این است که به دلیل قرار داشتن احکام مهمی در برنامه پنجم در خصوص ایثارگران و جانبازان و تکالیف صندوق توسعه و بسیاری از تکالیف دیگر برنامه پنجم به قوت خود باقی بماند تا دولت بتواند در سال آینده مطالبات مردم را اجرایی کند.
پورابراهیمی با یادآوری توافق اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر اینکه رئیس مجلس با شخص رئیس جمهور در خصوص تاخیر در ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه مذاکره کند، گفت: رئیس مجلس در این باره موافقت کردند و مقرر شد در ذیل لایحه چند دوازدهم بندی قید شود که به موجب آن موضوع احکام برنامه پنجم تا زمان تصویب برنامه ششم به قوت خود باقی بماند اما چون تاکنون دولت لایحه چند دوازدهم را ارائه نکرده است مجلس چنین طرحی را ارائه داد.
وی با انتقاد از دولت برای تاخیر در ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه گفت: ما نمی‌دانیم قرار است دولت در سال آینده با چه ساز و کاری درآمدها و هزینه‌ها را محقق کند حال این که هرگونه پرداخت دولت بدون مجوز دخل و تصرف در اموال عمومی است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه یادآور شد: با مصوبه مذکور تا زمان تصویب برنامه ششم برنامه پنجم به قوت خود باقی خواهند ماند و به محض تصویب برنامه ششم دیگر احکام برنامه پنجم ملغی می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار