۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

تفاهم نامه همکاری بندری ایران و عمان منعقد شد

معاون بندری و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر سلاله به دلیل قرار گرفتن بر سرراه خطوط کشتیرانی اروپا و خاور دور، دارای موقعیت بسیار ممتاز جغرافیایی است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۷۱۹
تفاهم نامه همکاری بندری ایران و عمان منعقد شدبه گزارش مانا به منظور ارتقاء وضعیت بنادر کشور در زمینه همکاری های تخصصی، اخیرا جلسات مشترک مدیرعامل و معاون امور بندری سازمان بنادر با مقامات دولتی عمان در مسقط برگزار شد.
در این سفر که به دعوت رسمی وزیر بازرگانی و تجارت و وزیر راه و حمل ونقل کشور عمان صورت گرفت،علاوه بر برگزاری جلسات مفید با مدیران بندر سلاله و بازدید از توانمندی ها و امکانات شرکت اپراتور آن بندر، مدیر دولتی بندرسلاله یادداشت تفاهمی با بنادر شهید رجایی و چابهار در زمینه های متعدد گسترش روابط و همکاری های فی مابین امضا شد.
جلیل اسلامی ضمن پراهمیت و مؤثر خواندن موضوعات دست یافته در این سفر، در خصوص معرفی بندر سلاله عنوان گفت: بندر سلاله به دلیل قرارگرفتن بر سرراه خطوط کشتیرانی اروپا و خاور دور، دارای موقعیت بسیار ممتاز جغرافیایی بوده و این امتیاز باعث شده است تا دسترسی آسانی را نه تنها به خلیج فارس بلکه به دریای سرخ ، اقیانوس هند و سواحل دور آفریقا فراهم کند.
به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادرو دریانوردی ، بندر سلاله نقش بسیار موثری را در اقتصاد عمان برعهده داشته و با توسعه زمین های صنعتی Raysut و دورنمای افزایش مبادلات تجاری با سایر کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین و مهم ترین بندر کانتینری عمان با هزینه ای بالغ بر ١٣٠ میلیون دلار توسعه داده شده است.
اسلامی ابراز امیدواری کرد با انعقاد یادداشت تفاهم میان بنادر شهید رجایی و چابهار با بندر سلاله در زمینه های توسعه فعالیتهای تجاری، تبادل اطلاعات عملیاتی ،مطالعه بازار، مدرن سازی فعایتهای عملیاتی و بهبود وضعیت فعلی، برگزاری آموزش های تخصصی در زمینه عملیات بندری و دریایی و همچنین تبادل و انتقال تکنولوژی های موجود در زمینه اپراتوری کانتینر، ضمن گسترش روابط حسنه بنادر ایران و کشور عمان، بتوان در آینده ای نزدیک شاهد ارتقای وضعیت و عملکرد بنادر ایران باشیم.
بر اساس این گزارش ترمینال کانتینری بندر سلاله دارای هفت پست اسکله کانتینری به طول ٢٥٠٥ متر و عمق ١٨-١٦ متر در پای اسکله و عمق ١٨,٥ متر در کانال دسترسی است.
مجموع مساحت این ترمینال 1.2 میلیون مترمربع با ظرفیت 6 میلیون TEU همچنین 25 دستگاه گنتری کرین سوپر پاناماکس ،88 دستگاه جرثقیل موبایل ، 183 دستگاه تراکتورهای محوطه ای و ... است.
همچنین شرکتهای کشتیرانی چون Maersk Sealand ، MSC ، DEL و سایر خطوط بین المللی کشتیرانی مستقیماً وارد این بندر می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار