۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

کاهش 30 درصدی درآمد گمرکات بوشهر

درآمد گمرکات استان بوشهر از مرز 1800 میلیارد تومان گذشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش نشان می دهد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۰۶۸۵
کاهش 30 درصدی درآمد گمرکات بوشهربه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد پورحیدر با بیان اینکه استان بوشهر دارای 14 گمرک مستقل است اظهار داشت: در یازده ماه امسال صادرات کالا با احتساب میعانات گازی بالغ بر 24 میلیون و 527 هزارتن بوده که از لحاظ ارزش دلاری بالغ بر12 میلیارد و 484 میلیون دلاربوده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش و از لحاظ ارزش سه درصد کاهش نشان می دهد.
مدیر کل گمرک بوشهر افزود: در همین مدت صادرات کالا بدون احتساب میعانات گازی حدود 15 میلیون و 325 هزار تن به ارزش هفت میلیارد و 908 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 در صد رشد و از نظر ارزش سه درصد کاهش نشان می دهد.
پورحیدر بیان کرد: مقصد کشورهای کالای صادراتی به ترتیب امارات متحده عربی، هند، قطر، ویتنام و کویت که عمده اقلام کالای صادراتی گمرک بوشهر را روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، میگوی پرورشی، انواع ماهی، سیمان وسایر کالاها شامل می شود.
وی بیان کرد: دریازده ماه امسال واردات کالا به استان نیز بیش از یک میلیون و 362 هزار تن به ارزشی بالغ بر دو میلیارد و 531 میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 20 درصد و از نظر ارزش دلاری 34 درصد کاهش داشته است.
ناظر گمرکات استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت درآمد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش داشته که مبلغی بالغ بر 1829 میلیارد تومان بوده است.
برچسب ها: گمرک بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار