۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

رونق پرورش ماهی قزل آلا در سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان گفت: پرورش ماهی قزل آلا در استخره های دو منظوره استان رونق چشمگیری داشته است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۰۶۵۹
رونق پرورش ماهی قزل آلا در سیستان و بلوچستان به گزارش مانا، محبعلی سیستانی گفت: پس از رکود چند ساله پرورش این نوع ماهی در استان در استخرهای جدید 8 ضلعی نیمه متراکم و متراکم، با تراکم 20-15 قطعه بر متر مربع (5برابر گذشته)با موفقیت در حال انجام است.
مدیر کل شیلات بیان کرد: با توسعه این استخرها در سطح استان جهش خوبی در تولیدات آبزی پروری در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: هدف گذاری افزایش تولید در واحد سطح در سطح استان به میزان حداقل 15 کیلوگرم بر متر مربع با جمع تولید 2 تن ماهی در هر استخر 150 متر مربعی در دستور کار قرار گرفته است که نوید بخش آینده ای روشن برای توسعه آبزی پروری در استان خواهد بود.
سیستانی گفت: سیستان و بلوچستان جزء امن‌ترین استان‌ها از لحاظ نبود بیماری‌های ماهیان قزل‌آلا در کشور است.
وی تصریح کرد: ماهی قزل‌آلا جزء ماهیان سردابی است که نسبت به ماهیان گرمابی از حساسیت پرورشی بیشتری برخوردار است چرا که فاکتورهای کیفی آب شامل اکسیژن، محلول آمونیاک، نیتریت و..برای پرورش آن در مقایسه با ماهیان گرمابی باید از وضعیت بهتری برخوردار باشد.
مدیرکل شیلات سیستان خاطرنشان کرد: براساس آمار و اطلاعات، تولید بچه ماهی قزل‌آلا در سیستان و بلوچستان ضمن خودکفا کردن استان در تولید ماهی، از تلفات حمل ونقل و ورود بیماری ماهیان به این خطه از کشور جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه غذای مورد نیاز ماهی قزل‌آلا از سایر استان های کشور تامین می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر غذای ماهیان از استان‌های بندر عباس، فارس، شمال تامین که دارندگان کارخانجات تولید غذای دام وطیور می‌توانند با اضافه کردن خط تولید غذای آبزیان، در جهت توسعه تولیدات و اشتغال شیلاتی به افرادی که نیازمند کارهستند کمک کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار