۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

خلیج فارس به سوی توسعه پایدار می رود

کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس با شعارتوسعه پایدار و با محوریت شناساندن هویت تاریخی پهنه آبی خلیج فارس امروز آغاز به کار کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۶۲۶
خلیج فارس به سوی توسعه پایدار می رود به گزارش خبرنگار مانا؛ سومین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس با شعارتوسعه پایدار در هتل المپیک تهران با حضور معاونین وزیر راه و شهر سازی و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،طی امروز و فردا برگزارمی شود،همچنین دراین همایش صاحب نظرانی از کشورهای مصر، کویت، مالزی، استرالیا حضور دارند.
نایب رئیس سومین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس با اشاره به اهمیت منطقه خلیج فارس گفت: این خلیج غیر ازموقعیت استراتژیک، منابع عظیم نفت، گاز و تعاملات زیادی که در این حوزه انجام می شود،ازلحاظ بحث زیست بوم منحصر بفرد و گردشگری حایز اهمیت است از سوی دیگربرای ایرانی ها با توجه به نام،تاریخ و هویت، این خلیج ازحساسیت بسیار بالای برخوردار است.
داود پرهیزکار اذعان داشت: حفظ و نگهداری این پهنه آبی تنها از طریق مطالعات مربوطه امکان پذیر است،علم اقیانوس شناسی که حوزه های زیادی را در برمی گیرد این رسالت را برعهده دارد تا با شناخت کامل از خلیج فارس بتواند ضمن بهره برداری مناسب از این حوزه، این منطقه را به یک توسعه ای پایدار برساند.
معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس اقیانوس شناسی در سال 90 خاطر نشان کرد: از جمله شاخصه هایی که در اقیانوس شناسی مطرح است، اقیانوس شناسی فیزیکی و هواشناسی دریایی است، که دراین کنفرانس 61 مقاله شفاهی و 54 مقاله پوستری وهمچنین در دومین کنفرانس که در سال 92 برگزار شد 54 مقاله پوستری و 68 مقاله شفاهی ارائه شد.
وی افزود: در سومین سال برگزاری خود 63 مقاله شفاهی و 46 مقاله پوستری با 19 محور در هفت پنل در طی دو روز ارائه خواهد شد. 
رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اهداف که در این کنفرانس پیگیری می شود اظهار داشت: در این کنفرانس ضمن بحث فرهنگ سازی و اشاره به هویت تاریخی این پهنه آبی، قرار است از این فرصت پیش آمده فضای ایجاد شود تا محققان و دانشمندان بتوانند از دستاوردهای علمی اخیربهره مند شوند و همچنین زمینه های برای حل مشکلات موجود دراین حوزه را فراهم کنند. 
پرهیزکاربا تاکید بر محورهای این کنفرانس افزود: این کنفرانس در 6 محور هواشناسی دریایی و تغییر اقلیم، مهندسی دریایی و فناوری‌های نوین، علوم دریایی و اقیانوسی، بهره‌برداری از منابع دریایی، محیط زیست دریایی و فرهنگ و اقتصاد دریا، برگزار می شود.
نایب رئیس سومین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس تصریح کرد: در این کنفرانس ۱۶۴ مقاله در بخش‌های گوناگون از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، تغییرات اقلیمی، فعالیت‌های شیلاتی، تهدیدات دریایی، فرهنگ وتاریخ، اقتصاد حقوق دریا، هیدروگرافی، هواشناسی دریایی و ... ارائه خواهد شد.
برچسب ها: اقیانوس شناسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار