۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

قایق های تفریحی قشم – هنگام ساماندهی شد/فعالیت 200 شناور تفریحی در مسیر قشم – هنگام

در حال حاضر بیش از 200 فروند قایق تفریحی در اسکله های کندالو و شیب دار عملیات انتقال مسافران به جزیره هنگام را عهده دار هستند که در ایام نوروز در صورت نیاز تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۴۳۵
قایق های تفریحی قشم – هنگام ساماندهی شد/فعالیت 200 شناور تفریحی در مسیر قشم – هنگاممعاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: جزیره هنگام به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران ورودی به جزیره قشم محسوب می شود.                                            
مسعود کرباسچی اذعان داشت: این گردشگران از طریق اسکله کندالو و اسکله شیب دراز و با استفاده از قایق های در نظر گرفته شده به جزیره هنگام سفر می کنند.                                                                                                                                       
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: به همین منظور ساماندهی قایق های گردشگری فعال در این اسکله ها یکی از ضروریاتی است که همواره از سوی سازمان منطقه آزاد قشم لحاظ می شود.                                                                 
وی با اشاره به ساماندهی قایق های تفریحی فعال در مسیر قشم – هنگام اظهار داشت: تمام قایق های فعال در این مسیر باید استاندارد باشند.                                                                                                                                                                       
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، ناخدایان این شناورها موظف به قراردادن جلیقه نجات به تعداد سرنشین ها در این قایق ها هستند و باید گردشگران نیز از این جلیقه ها در حین حرکت و در طول مسیر دریایی استفاده کنند.                                                                
کرباسچی در ادامه بیانات خود در خصوص جاذبه های گردشگری دریایی جزیره هنگام ، اذعان داشت: در حال حاضر بیش از 200 فروند قایق تفریحی در اسکله های کندالو و شیب دار کار انتقال مسافران به جزیره هنگام را عهده دار هستند.                                                                   
وی بیان کرد: این پتانسیل وجود دارد که در صورت نیاز تعداد شناورهای فعال در این مسیر افزایش یابد که با این امر بیشتر در ایام نوروز روبه رو خواهیم بود.
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، عنوان کرد: این قایق های تفریحی در طول سفر به جزیره هنگام از دلفین های بینی بطری که به صورت دسته جمعی در آبهای اطراف جزیره هنگام شنا می کنند، دیدن می کنند.                                               
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه سخنان خود اضافه کرد: همچنین تماشای ساحل نقره ای هنگام نیز یکی از برنامه های در نظر گرفته شده برای تور دریایی جزیره هنگام است که از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار است.                                                              
وی اذعان داشت: سپس این قایقها مسافران خود را به داخل جزیره برده و آنها می توانند با گشت نیم روزه داخل جزیره هنگام با آداب و رسوم و طبیعت جزیره بیش از پیش آشنا شوند که این امر با هدایت لیدرهای بومی و خبره در جزیره فراهم می شود.                                                                      
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، با همت و تلاش بومیان جزیره هنگام امکانات اولیه گردشگری نظیر رستوران، استراحتگاه و نیز محل فروش صنایع دستی در این جزیره زیبای خلیج فارس فراهم شده است.                                                         
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تصریح کرد: توسعه گردشگری جزیره هنگام نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تاسیسات مناسب گردشگری است.
برچسب ها: قشم جزیره هنگام
ارسال نظرات
آخرین اخبار