۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

چهاردهمین گمرک استان بوشهر در دشتی افتتاح شد

با حضور معاون استاندار بوشهر چهاردهمین گمرک استان بوشهر در بندر لاور ساحلی در دشتی کار خود را آغاز کرد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۰۴۲۳
چهاردهمین گمرک استان بوشهر در دشتی افتتاح شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، معاون استاندار بوشهر در مراسم افتتاح گمرک لاور ساحلی در شهرستان دشتی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت و قابلیت های خوبی برخوردار است، اظهار کرد: استان بوشهر در کلان اقتصاد کشور به عنوان محوری ترین نقشی در اقتصاد ایفا می کند به عنوان یکی از استراتژیک ترین نقاط کشور به حساب می آید.
سید محمد حسن باستی خاطر نشان کرد: زیر ساخت ترابری حمل و نقل دریایی، توسعه استان بوشهر بر اساس طرح‌های صنعت دریا و دریانوردی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های ما توسعه ظرفیت بندری است، تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر بتوانیم به درستی و به تناسب نیاز که همه مردم احساس می کنند در حوزه تجارت و بازرگانی از این خدمات بهره مند شوند بی شک هم رونق و رشد اقتصاد منطقه ای به دنبال خواهد داشت.
معاون استاندار بوشهر طول مرز دریایی استان بوشهر با خلیج فارس را 900 کیلومتر دانست و گفت: قطعا می توان برای رونق بیش از گذشته از محورهای ساحلی استان استفاده کرد که اگر ما از این فرصت استفاده نکنیم تهدیدها به سراغ ما خواهد آمد.
باستی با بیان اینکه ارتقاء سطح فعالیت های بندری در حوزه تجارت و شیلات یکی از برنامه ریزی های سطحی استان است، افزود: در 10 ماه امسال 13.8 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده که رشد 23 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
وی به واردات کالا دراین مدت اشاره کرد و گفت : در این یک میلیون و 275 هزار تن کالا از طریق گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 17 کاهش یافته است.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به کاهش واردات و در پی آن کاهش درآمد حاصل از آن اضافه کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در 10 ماه امسال 1754میلیارد تومان بوده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته 24 درصد کاهش را نشان می دهد.
برچسب ها: گمرک بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار