۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

درآمد گمرکات استان بوشهر کاهش یافت

ناظرگمرکات استان بوشهر گفت: درآمد گمرکات استان بوشهر در 10 ماه امسال به 1754 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۰۲۴۳
درآمد گمرکات استان بوشهر کاهش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد پورحیدر در جمع خبرنگاران از رشد 23 درصدی صادرات از گمرکات استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: در10 ماه امسال حدود 11 میلیارد و237 میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 23 درصدی دارد.
ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه 13 میلیون و 807 هزار تن کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است گفت: این کالاها به ارزش بالغ بر هفت میلیارد و 97 میلیون دلار است که از نظر ارزش سه درصد نسبت به 10 ماه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.
مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش هشت درصدی وزن صادرات کالاهای غیر نفتی به انضمام میعانات نسبت به مدت مشابه سال قبل در گمرکات استان خبر داد و گفت: در 10 ماه امسال حدود 22 میلیون و960هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 11 میلیارد و 237میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 31 درصد کاهش داشته است.
وی مقصد کالاهای صادراتی گمرک بوشهر را کشورهای امارات متحده عربی‌، هند‌، قطر، ویتنام، کویت و عمده اقلام صادراتی را روغن های نفتی، نرمال پارافین، الکیل بنزن ، میگوی پرورشی، انواع ماهی، سیمان ودیگر محصولات عنوان کرد.
پورحیدر به واردات کالا دراین مدت اشاره کرد و گفت : در این مدت بالغ بر یک میلیون و 275 هزار تن کالا به ارزش حدود دو میلیارد و 363 میلیون دلار از طریق گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 17 و از نظر ارزشی 32 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل گمرکات استان بوشهربا اشاره به کاهش واردات و در پی آن کاهش درآمد حاصل از آن اضافه کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در 10 ماهه امسال 1754 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته 24 درصد کاهش نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر 13 گمرک وجود دارد افزود: گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، منطقه ویژه اقتصادی پارس، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهریک و دو در حوزه واردات و صادرات و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.
برچسب ها: گمرک بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار