۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

کسب شاخص ۷۸ هزار واحد پس از دو سال!

بازار سرمایه در ادامه روند معاملاتی خود و با توجه به صف های طویل خرید در سهام اکثر شرکت ها با دو پله صعود شاخص، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد و بیش از ۸۷ درصد نماگرهای خود را با افزایش قیمت دید.
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۶۰۲۳۰
کسب شاخص ۷۸ هزار واحد پس از دو سال!
به گزارش مانا، در حالی این اتفاق در این روز حادث شد که با رشد شاخص به ۷۸ هزار واحد برای اولین بار طی دوسال اخیر بازار سرمایه به موقعیت آبان سال ۹۲ رسید و بار دیگر شرایط را بهبود بخشید .
امروز و با توجه به بازیگری هر دو طیف تالار حافظ شاخص با رشد خیره کننده ای کار خود را آغاز کرد که در ادامه با جمع شدن صف ها و عرضه های متعادل، کمی از آهنگ خود کم کرد اما در مجموع بیش از دو هزار واحد رشد را تجربه کرد .
امروز اکثر نماگرهای بورسی مورد وثوق معامله گران قرار گرفت و در حالی که بازیگران تالار شیشه ای به دنبال سهم های کوچک با مزیت سهام شناور بودند اما سهم های بزرگ مانند خودرویی ها نیز از اقبال خوبی برخوردار گردیدند .
همچنین با قوت گرفتن حضور شرکت اورانج فرانسه و همکاری با مخابرات ،این شرکت بزرگ با افزایش تقاضا روبرو شد و بیشترین تاثیر را نیز بر شاخص گذاشت .
اما نکته قابل تامل در بازار شاداب امروز حرکت سینوسی گروه حمل و نقلی بود و با اینکه در ابتدای بازار روند خوبی را دنبال میکردند اما با عرضه ی سنگین حقوقی ها باعث شد در ادامه با افت قیمت مواجه شوند .
امروز در حالی بازار سرمایه رشد خیره کننده ای را به خود دید که "فطانت" رئیس سازمان بورس خبر از صعود ۲۳ درصدی بازار از ابتدای سال جاری داد و افزود ارزش فعلی بازار به ۱۲۰ میلیارد دلار بالغ میشود .
بر همین اساس شاخص کل قیمت بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز، با رشد 2415 واحدی به رقم 78 هزار و 199 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 339 واحد رشد به عدد 12 هزار و 901 واحد دست یافت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با 2829 واحد افزایش عدد 87 هزار و 980 واحد را برای خود ثبت کرد.
شاخص بازار اول اما، در حالی با افزایش 1818 واحدی به رقم 54 هزار و 650 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 4547 واحد رشد عدد 171 هزار و 524 واحد را تجربه کرد.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس با 13 واحد رشد، عدد 828 واحد را به نمایش گذاشت.
بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، با 188 واحد، مخابرات ایران 154 واحد و همراه اول با 149 واحد افزایش؛ بالاترین تأثیر مثبت و در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با 3 واحد، سیمان ایلام با 2 واحد و گلوکزان با یک واحد کاهش؛ بیش‌ترین تأثیر منفی را در شاخص داشتند .
ارزش معاملات امروز بورس تهران، با رشد بی‌نظیر در حالی از 860 میلیارد تومان عبور کرد که در بازار نقد و خرده‌فروشی این رقم بیش از 741 میلیارد تومان بود.
بر این اساس امروز 3 میلیارد و 484 میلیون سهم و اوراق بهادار طی بیش از 160 هزار نوبت میان معامله‌گران دادوستد شد.
به نظر میرسد با شرایط این روزهای بازار سرمایه ،دستیابی به شاخص ۸۰ هزار واحد زیاد دور از دسترس نباشد اما با توجه به شیوه ای که بازار در انتهای هر هفته برای بازیابی ارزش و مزیت سهم ها در پیش میگیرد میشود پیش بینی کرد فردا بازاری آرام و متعادلی را نسبت به امروز در بورس ببینیم .
برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
آخرین اخبار