۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
معاون وزیر نیرو:

دریا؛ منبع مهم در تامین آب آشامیدنی است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: برای تامین آب آشامیدنی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها دریا است که در این راستا 58 طرح آب شیرین کن در کشور اجرایی شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۰۱۹۱
دریا؛ منبع مهم در تامین آب آشامیدنی استبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر رحیم میدانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح آب شیرین‌کن کنگان با تبریک ایام‌الله دهه فجر از تلاش‌های بخش خصوصی در راه‌اندازی پروژه آب شیرین‌کن کنگان قدردانی کرد و اظهار داشت: دریا یکی از ظرفیت‌هایی است که در ابعاد گوناگون می‌توان از آن بهره‌برداری کرد که در این راستا تولید آب شیرین یکی از این قابلیت‌ها است.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای سواحل طولانی است گفت: برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر طرح‌های آب شیرین کن در نقاط مختلف طراحی و اکنون بخشی از آنها در حال اجرا است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه عزم دولت برای حل مشکلات روستاها و شهرها در تامین آب اشامیدنی جدی است گفت: حضوربخش خصوصی در مشارکت در اجرای طرح‌های آبرسانی افزایش یافته بگونه‌ای که 58 پروژه آب شیرین‌کن در استان‌ها با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده که 42 پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و 16 پروژه دیگر در حال اجرا است.
میدانی با اشاره به اجرای طرح آب شیرین‌کن در کنگان گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده که قادر است در شبانه‌روز 10 هزار متر مکعب آب آشامیدنی تامین و وارد شبکه آبرسانی کند.
وی افزود: آب تامینی از آب شیرین‌کن به صورت تضمینی خریداری می‌شود که در این راستا وزارت نیرو هر متر مکعب آب 5 هزار و 500 تومان از بخش خصوصی خریداری می‌کند و به قیمت هر متر مکعب 400 تومان در اختیار شهروندان کنگانی قرار می‌دهد.
وی گفت: با افتتاح تاسیسات آب شیرین‌کن کنگان در شبانه‌روز 10 هزار متر مکعب به ظرفیت آب آشامیدنی استان بوشهر افزوده شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار