۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

بازگشت به مدار صعودی با فتح کانال 72 هزار واحد

بورس تهران پس از یک روز استراحت و بازیابی خود، امروز را با جهش بزرگ آغاز کرد و به مزر شاخص 73 هزار واحد رسید.
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۶۰۰۷۲
بازگشت به مدار صعودی با فتح کانال 72 هزار واحد به گزارش مانا در حالی امروز بورس تهران بار دیگر مدار صعودی خود را از سر گرفت که ریزش روز یکشنبه و قرمز پوش شدن تمام نماگر ها معامله گران را به این تردید انداخت که بازار باردیگر از سرخوشی دفعی خارج شده و مسیر قبل را در حال طی کردن است .
روز دوشنبه اما روز دیگری بود تا با ایجاد صف های خرید سنگین در برخی صنایع مخصوصا پتروشیمی ها بار دیگر اقبال به بازار بازگشته و در ادامه رکورد شکنی های یک ماه برای جبران رکود دوساله، شاخص بیش از 1700 واحد رشد کند و با فتح قله 72 هزار واحد به مرز کانال 73 هزار واحد برسد .
در این روز که با اطلاع ولی اله سیف مبنی بر اتصال رسمی سوئیفت و برقراری ارتباط بانک ها یی که مورد تحریم واقع شده بودند ،بانکها را در روز با اقبالی قرار داد ، نظر به این مطلب که اتصال به سوئیفت و قابلیت نقل و انتقال بی واسطه پول توسط بانکهای کشور این هزینه را تا 10 درصد کاهش می دهد باعث شد تا صنایع صادراتی نیز با اقبال مناسبی روبرو شده و شرایط را برای روز های بعد بهینه کند .
امروز حقیقی ها که همچنان بازیگران اصلی بازار سرمایه هستند با ایجاد صف های سنگین پیرامون صنایع پتروشیمی به این گروه بعد از ماه ها اقبال نشان داده و با توجه به قیمت نفت ایران و فرمول نرخ خوراک پتروشیمی ها از یک سو و از سوی دیگر رفع تحریم ها و این موضوع که صنایع پتروشیمی ارز آور ترین صنعت در ایران است بازیگران را به صرافت کسب سهام این شرکت ها انداخت .
بر همین اساس شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ۱۷۹۴ واحد افزایش به کانال ۷۳ هزار واحد نزدیک شد.
شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز (دوشنبه) بازار سرمایه با یک هزار و ۷۹۴ واحد رشد به ارتفاع ۷۲ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد یک‌هزار و۹۸۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۴۵ هزار و۶۵۱ میلیارد ریال در۱۱۶ هزار نوبت دادوستد شد.
همه شاخص‌های بورسشی امروز مثبت بودند به نحوی که شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) ۶۸۸ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۲۲۸ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۹۲ واحد، شاخص آزاد شناور دو هزار و ۱۴۴ واحد، شاخص بازار اول هزار و ۲۴۷ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۹۷۰ واحد رشد کرد.
همچنین ارزش روز بازار به سه میلیارد و 124 میلیون و 128 هزار بالغ شد .
همچنین در این روز پتروشیمی خلیج فارس با 197.8 ،گسترش نفت و گاز پارسیان با 116.87 و هلدینگ غدیر با 100.8 واحد بیشترین تاثیر و در مقابل همراه اول با 6.42،بانک انصار با 5.96 و توسعه صنایع بهشر با 5.88 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص گذاشتند .
امروز در حالی بازار سرمایه سراسر مثبت بود که به نظر می رسد تمام تقاضا در بازار در حال شکل گیری است و عطش سیری ناپذیر معامله گران بعد از دو سال رکود باعث حرکت نقدینگی از دیگر بازار ها به سمت بازار سرمایه است .
برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
آخرین اخبار