۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

روزانه هزار نفر گردشگر وارد جزیره هنگام می شوند

رونق گردشگری در جزیره هنگام به گونه ای است که هم اکنون روزانه هزار نفر گردشگر از جاذبه های گردشگری دریایی این جزیره دیدن می کنند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۰۳۲
روزانه هزار نفر گردشگر وارد جزیره هنگام می شوند
رونق گردشگری در جزیره هنگام به گونه ای است که هم اکنون روزانه هزار نفر گردشگر از جاذبه های گردشگری دریایی این جزیره دیدن می کنند.
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر گردشگری در جزیره هنگام رونق خوبی گرفته است که این رونق در ایام نوروز به اوج خود خواهد رسید.
افشین عباس نژاد هنگامی تصریح کرد: هر ساله با شروع فصل پاییز و خنک شدن آب و هوا، شرایط مناسب برای ورود گردشگران به جزیره هنگام فراهم می شود.
وی گفت: تعداد زیادی از گردشگران ورودی به هنگام از استان های همجوار هستند که اکثر آنها در تعطیلات آخر هفته به این جزیره سفر می کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: بخشی زیادی از گردشگران ورودی به جزیره هنگام در قالب تورهای اکوتوریستی وارد جزیره هنگام می شوند.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی و محیط زیست خاطرنشان ساخت: تعداد گردشگران ورودی به هنگام روزانه هزار نفر است و گاهی این رقم به هزار و 200 نفر نیز می رسد و همین امر رضایت بومیان جزیره را فراهم کرده است.
وی اذعان داشت: انتظار داریم تا نوروز این رقم به طرز چشمگیری افزایش یابد و شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری در جزیره هنگام باشیم.
عباس نژاد هنگامی یادآور شد: بانوان جزیره با ساخت صنایع دستی و فروش آن به گردشگران درآمد مناسبی کسب می کنند.
وی افزود: همچنین نقش حنا و فروش غذاهای سنتی و دریایی جزیره توسط بانوان جزیره به گردشگران و اکوتوریست ها ارائه می شود.
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام اذعان داشت: این امکان برای گردشگران فراهم شده است که بتوانند در خانه های بومیان جزیره اسکان داشته باشند.
وی یادآور شد: همچنین برخی از گردشگران با برپایی چادر در سواحل جزیره کمپ می کنند که اکثر این افراد را طبیعت گردان تشکیل می دهند.
عباس نژاد هنگامی بیان کرد: با توجه به افزایش روز افزون امکانات گردشگری در جزیره هنگام با مساعدت بومیان و مقامات محلی این جزیره، انتظار داریم در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در این جزیره زیبای خلیج فارس باشیم.
وی گفت: تماشای دسته ای دلفین ها، گشت دریایی در اطراف جزیره، تماشای سواحل نقره ای رنگ، لاک پشت های دریایی و تخم گذاری آنها در اوایل سال از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام محسوب می شود.
به گفته مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، گشت در داخل جزیره هنگام به دلیل وجود برخی حیوانات ویژه و نیز پوشش گیاهی خاص از جذابیت زیادی برای گرشدگران برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در جزیره هنگام تردد وسایل نقلیه به غیر از تعدادی موتور به صورت محدود صورت نمی گیرد، اظهار کرد: همین امر باعث شده تا جزیره هنگام بکر و دست نخورده باقی مانده و از ارزش بالایی نزد گردشگران به ویژه طبیعت گردان برخوردار باشد.
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام اظهار خاطرنشان ساخت: همچنین ارائه خدمات نقش حنا به عنوان فرهنگ بومی ساکنان خلیج فارس از دیگر مواردی است که توسط بانوان جزیره هنگام صورت می گیرد که این امر با استقبال گردشگران همراه است.
وی با اشاره به اینکه این غرفه ها توسط بومیان جزیره به ویژه بانوان اداره می شود، خاطرنشان کرد: این امر باعث شده، بومیان جزیره هنگام بتوانند از محل ورود گردشگران به جزیره درآمد خوبی کسب کنند.
به گفته این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام در حال حاضر 230 فروند شناور تفریحی در اسکله های کندالو و شیب دراز، خدمات گردشگری دریایی را به مسافران ارائه می دهند.
عباس نژاد هنگامی یادآور شد: در ایام پیک سفر تعداد شناورهای تفریحی فعال در مسیر قشم به هنگام، متناسب با نیاز افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: جزیره هنگام
ارسال نظرات
آخرین اخبار