۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

آرامش بورس پس از سفر پر بار رئیس جمهور!

بازار سرمایه که در روزهای اخیر منتظر انعقاد قرارداد های بیشتر و جذاب تر بود پس از سفر ریاست جمهوری به اروپا وارد فاز احتیاط شد و کمی از آهنگ رشد خود کاست .
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۶۰۰۲۷
آرامش بورس پس از سفر پر بار رئیس جمهور!
به گزارش مانا در روزی که تحلیل ها پس از انعقاد قرارداد های کلان با خودروسازان مطرح و شرکت های بزرگ ایتالیایی و فرانسوی بسته شد انتظار میرفت بازار با یک حرکت بلند خیز برای فتح قله های بیشتر بردارد اما دستور کار احتیاط در بین معامله گران و اتفاقا ایجاد صف های فروش طویل در سهم هایی که نوک پیکان قرارداد های سفر رئیس جمهور بودند در نوع خود قابل توجه بود .
در بین سهم هایی که میتوانست امروز را به خوبی طی کند از خودرو بانک تا بیمه و فولادی ها همه نسبتا روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و میتوان امروز را به نام گروه پتروشیمی نام زد .
در حالی بازار همچنان مدار مثبت خود را نگه داشته است که روز گذشته در لوای معاملات بلوکی مخصوصا در سه بانک مطرح بورسی شاخص و حجم معاملات قابل توجه شد اما در مجموع بازار روز رو به رشدی را تجربه کرد.
بر همین اساس شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان امروز شنبه ، با افزایش 382 واحدی به رقم 71 هزار و 393 واحد رسید.
شاخص کل هم‌وزن اما با 20 واحد افت عدد 11 هزار و 393 واحد را تجربه کرد.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 107 واحدی عدد 79 هزار و 468 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 103 واحدی عدد 49 هزار و 519 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم 1784وحد افزایش رقم 158 هزار و 753 واحد را تجربه کرد.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 4 واحدی عدد 760 واحد را به نمایش گذاشت.
بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 268 واحد، پالایش نفت اصفهان با 55 واحد و بانک صادرات با 37 واحد افزایش، ‌بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 52 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 36 واحد و ایران خودرو با 28 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.
همچنین ‌امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 368 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 949 میلیون سهم در 119 هزار و 315 نوبت داد و ستد بود.
بر اساس این گزارش امروز بلوک‌های 1.95 درصدی بانک ملت، 2.39 درصدی بانک تجارت و 3.84 درصدی بانک صادرات ایران از سوی سازمان خصوصی‌سازی روی میز فروش بورس تهران گذاشته شد.
عرضه‌ای که با توجه به تجمیع دارایی‌ها و جابه‌جایی برخی معاملات بلوکی از سوی حقوقی‌های بزرگ هر سه معامله شد.
در میان معاملات بلوکی خصوصی‌سازی امروز در نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان نیز کمتر از 51 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد و 900 میلیون تومان به کد شرکت‌های تابعه منتقل شد.
برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
آخرین اخبار