۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

ابهام در ماده 12 برنامه ششم توسعه

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره ماده 12 لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه گفت: توجیهات و توضیحات درباره ماده 12برنامه ششم توسعه از سوی مسئولان زیربط ابهام دارد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۵۹۹۴۰
ابهام در ماده 12 برنامه ششم توسعه
سید مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ارجاع بندهای دریایی برنامه ششم به کمیته حمل و نقل گفت: نظرات مختلف و متعددی در این ماده وجود دارد که باید خیلی از جزئیات این ماده از جمله درصد سهام مشارکت بخش خصوصی داخلی، بخش خصوصی خارجی، نوع بهره برداری، نحوی اداره بنادر و سرمایه گذاری ها بصورت شفاف و مشخص بیان شود.
وی افزود: البته بحث سرمایه گذاری و بهره برداری دارای مشکلات کمتری بود اما مسئله شریک خارجی با سهم عنوان شده محلی از اشکال است.
به گفته وی اینکه اداره بنادر با بخش خصوصی باشد و آن بخش خصوصی یک شرکت خارجی به همراه داشته باشد دارای ابهام است و نیاز به بررسی و شفافیت بیشتری دارد.
شایان ذکر است در ماده 12 لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه آمده است: دولت در راستای مردمی شدن اقتصاد و گسترش زیرساخت های مورد نیاز برای خدمات تجارت خارجی و افزایش ترانزیت، سازمان بنادرو دریانوردی را مجاز دانست که نسبت به مشارکت با شرکت های معتبر بین المللی(داخلی و یا خارجی)، برای تشکیل شرکت جهت اداره بنادر اصلی با کارکرد بین المللی اقدام کند. سهم سازمان بنادر و دریانوردی حداقل 35 و حداکثر 49 درصد خواهد بود.
برچسب ها: دولت و مجلس
ارسال نظرات

نظرات کاربران

سیف الهی Iran (Islamic Republic of) ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
0
0
متاسفانه باید بگویم که علیرغم علاقه ای که به این دولت دارم و تمام شعارهائی که ریاست محترم جمهوری در جلسات مختلف از جمله در نشست ایتالیا ابراز میدارند به نظر میرسد روح حاکم بر بدنه دولت همانطور که آقای روحانی در لفاف شوخی ابراز نمودند در تلاش برای توسعه دایره حکومت خود است . بند 1 این ماده مصداق همین حرکتهای روبه عقب است. بند 2 نیز مورد جدیدی نیست و از زمان تشکیل سازمان بنادر و کشتیرانی این یند از وظایف اصلی سازمان بوده است که تعدادی از بنادر خصوصی بر همین اساس البته با مشکلات فراوان ایجاد گردیده اند.
گرچه ظرف دوماه گذشته این موارد بارها توسط کارشناسان مربوطه مطرح و تقاضای بررسی کارشناسی این بندها شده است اما گویا دولت میخواهد چراغ خاموش آنها را به تصویب برساند.
آخرین اخبار