۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷

صادرات21 میلیون تنی کالای غیرنفتی ازگمرک پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صادرات کالای غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی به مرز 21 میلیون و 600 هزار تن نزدیک شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۹۲۵
صادرات21 میلیون تنی کالای غیرنفتی ازگمرک پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، خداد رحیمی اظهار داشت: در 10 ماه امسال 21 میلیون و 595 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 10 میلیارد و 533 میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد.
وی با اشاره به افزایش 14 درصدی وزن کالاهای صادراتی افزود: این کالاها شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، گوگرد، بوتان و پروپان است که مقصد بیشترشان به 29 کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی بود.
رحیمی با اشاره به اینکه میعانات گازی نخستین محصول صادراتی از گمرک پارس به شمار می‌رود، اضافه کرد: میعانات گازی 40 درصد وزن و 45 درصد ارزش کالاهای صادراتی از گمرک پارس را به خود اختصاص داد و در این مدت بیش از 9 میلیون و 312 هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از چهار میلیارد و 195 میلیون دلار صادر کرده ایم.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین با اشاره به افزایش 34 درصدی وزن کالاهای غیرنفتی صادراتی بیان کرد: در 10 ماه امسال بیش از 11 میلیون و 281 هزار تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی این منطقه به ارزش بیش از 6 میلیارد و 338 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

برچسب ها: پارس جنوبی گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار