۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

سفر به جزیره خارگ با مدیریت سپاه امکان پذیر است

تاکنون تلاش های صورت گرفته مبنی بر اینکه سایر گردشگران نوروزی بتوانند به همراه کاروان راهیان نور در ایام نوروز به خارگ سفر کنند، نتیجه بخش نبوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۷۹۷
سفر به جزیره خارگ با مدیریت سپاه امکان پذیر است
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا خاطرنشان ساخت: جزیره خارگ با  طبیعتی منحصر به فرد در خلیج فارس از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یکی از مناطق گردشگری دریایی در خلیج فارس برخوردار است.
محمد ابراهیم فروزانی افزود: اما به دلیل شرایطی امنیتی خاص حاکم بر این جزیره، امکان ورود گردشگران به خارگ به راحتی وجود ندارد.
وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر به دلیل عدم ورود گردشگران به این جزیره، زیرساختهای گردشگری مناسبی تا کنون در خارگ ایجاد نشده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر از صدور موافقت اصولی برای ساخت هتلی در جزیره خارگ خبر داد و گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور ساخت این هتل در تلاش است تا بتواند مجوزهای لازم را کسب کند.
به گفته وی، اخذ سند مالکیت زمین در جزیره خارگ به دلیل شرایط خاص حاکم بر جزیره بسیار دشوار است و همین امر باعث شده تا مراحل ساخت هتل در این جزیره با روند بسیار کندی پیش رود.
فروزانی بیان کرد: در صورتی که ساخت هتل در این جزیره صورت گیرد، نخستین زیرساخت لازم برای جذب گردشگران فراهم خواهد شد.
وی در خصوص سفر راهیان نور به جزیره خارگ اظهار داشت:  در ایام نوروز، گردشگران همراه کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی جزیره خارگ دیدن می کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اظهار داشت: این برنامه سفر به جزیره خارگ در ایام نوروز از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدیریت و برنامه ریزی می شود.
وی اذعان داشت: تا کنون تلاش های صورت گرفته مبنی بر اینکه سایر گردشگران نوروزی نیز بتوانند به همراه کاروان راهیان نور در ایام نوروز به خارگ سفر کنند، نتیجه بخش نبوده است. 
فروزانی اضافه کرد: بعید است امسال نیز بتوانیم گردشگران علاقه مند سفر به جزیره خارگ را همراه کاروان راهیان نور در ایام نوروز به این جزیره اعزام کنیم.
این مقام مسئول در استان بوشهر تاکید کرد: در سال های گذشته با همکاری برخی دفاتر خدمات مسافرتی فعال در استان بوشهر در ایام نوروز تورهای ویژه سفر به خارگ برگزار می شد اما سال گذشته این تور برگزار نشد و به نظر می رسد نوروز 95 نیز موفق به اعزام گردشگران به این جزیره نشویم.
به گفته وی، جزیره خارگ از مناطق بسیار قدیمی استان بوشهر و دارای آثار تاریخی و باستانی متعددی است که یک نمونه از آن سنگ‌نوشته‌ای متعلق به دوره هخامنشیان است.
وی خاطرنشان کرد: گورمعبدهای پالمیران مربوط به دوره اشکانیان یکی از آثار تاریخی این جزیره است که همچنان بخشی از سنگ‌ نوشته‌ها و کنده‌کاری‌های روی دیواره‌های آن به جا مانده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر عنوان کرد: معبد پورئیدون، آتشکده زرتشتیان، باغ پرندگان، دره آذرپاد و بقعه میرمحمد حنیفه مربوط به قرن هشتم هجری قمری از دیگر جاذبه‌های این جزیره است.
فروزانی تصریح کرد: جاذبه های طبیعی و بی بدیل جزیر خارگ و سواحل مرجانی آن به خودی خود می تواند زمینه ساز توسعه گردشگری در این جزیره باشد که امیدواریم در سال های آینده شاهد فراهم شدن شرایط مناسب برای ورود گردشگران به این جزیره باشیم.
جزیره صخره ای- مرجانی خارگ با بیش از 10 هزار نفر جمعیت با مساحت 35 کیلومتر مربع در فاصله 54 کیلومتری شمال غربی بوشهر واقع شده است. این جزیره از معدود جزایر خلیج فارس است که در آن آب شیرین یافت می شود. آهو، کلاغ هندی، اگرت، فلامینگو، غاز، باکلان ، کبک و تیو از مهمترین حیات وحش این جزیره است.
در اطراف این جزیره گونه های منحصر به فرد آبزیان زیست می کنند که همین دلیل جزیره خارگ و خارگو تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته اند.
مسیر دسترسی به جزیره خارک به صورت عادی از بندر بوشهر یا بندر گناوه است که در صورت مساعد بودن هوا از هر بندر روزانه یک رفت و آمد با کشتی به جزیره صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار